extrem enlight

Brano

Ny medlem
extrem enlight
Tja!

Köpte en ny Extrem Enlight förra året och älskade den verkligen på alla de sätt under den veckan jag hade den. Dvs innan jag lyckades knäcka tailen på nån vänster.
För mig var det en gåta hur det har gått till men extrem sa iaf att det inte var något fabrikationsfel (eller hur?). Dessutom var jag tvungen att hyra en riktig pissbräda under resten av min visstelse =/

Har hört runt lite och det verkar vara fler som har fått uppleva att extrems brädor är ganska sköra; nå fler som kan instämma eller säga emot? Är det värt att chansa på en ny?

extrem enlight
Tja,
Tittade de på brädan för att avgöra att det inte var fabrikationsfel? En del brädmärken byter in konstiga "knäckfall" för titta lite närmare på skadan, samt att de vill visa mer goodwill vid ett sådant byte än den badwill som kan uppstå när folk tar upp diskussioner på forum som det här. En polare har haft enlight några år nu, och han kör kanske 6 hela veckor i alperna, samt undervisar och åker i vår hemmabacke, och han är skitnöjd med sin bräda i alla fall (och jag tycker den är mycket trevlig).

Ride on brohter

extrem enlight
Det är svårt att säga om det är sant, men många verkar ha erfarenheten att Extrems brädor går sönder lite väl lätt. Jag har en kompis som envisas med att åka på Extrem trots att han kör sönder dem titt som tätt.

extrem enlight
Har åxå hört ryktena om att extrems brädor ska vara sköra.
Själv köpte jag min första extrem bräda -94 och sedan dess har det väl varit minst 10st till som har passerat mitt brädfodral. har egentligen inte upplevt dessa problem mer än på min andra bräda där stålkanten släppte (den levde dock drygt en säsong.). Dock så fick jag reklamera detta utan problem.

Senaste 8a åren har löpt helt och hållet utan problem, ändå blir det väl 30-40 dagar på bräda varje år, väger 86 pannor och kör relativt hårt och vårdslöst.

Jag backar iaf inte för att fortsätta köpa extrem, är grymt nöjda med deras brädor och just enlight modellerna har varit riktiga favoriter genom åren tillsammans med 151-C (som ändå var den brädan som strulade).

extrem enlight
men enlight är ju en lite hårdare bräda kan vara därför.. men den är ju gjort för att inte gå söder så det låter lite konstigt..
Det är väll bara att hålla tummarna till vintern och hoppas att man inte knäcker den:P

extrem enlight
Min polare (som åker snowboard) som är typ den försiktigaste i världen lyckades på något sätt knacka sin tail... detta var helt sjukt då han verkligen inte på något sätt gjorde något som är kännt för att knäcka brädor...

vi drog till extremes butik i åre och de tog den till någon som skulle kolla om det var fabrikationsfel.

det bidde inge ny bräda iaf...

nä det där är inte bra... tacka vet jag atomic, de gav mig nya skidor när ag våldfört mig på mina gammla...

extrem enlight
Jag har för mig (rätta mig om jag har fel) men Extrem har använt sig av dåligt trä ett par gånger. Det hände att dem fick in fel sorts trä till brädorna, lite för skört trä, men använde sig av detta iaf. Aja hoppas det löser sig för dig

extrem enlight
Min polares bindning gick sönder förra året när vi var i åre! Stack till extremaffären o han fick nog köpa en ny, sedan nästa dag så gick den också sönder, fast det var en bättre o dyrare extrembindning än den första.....otur?

extrem enlight
Men extrem tillverkar ju inte sina egna bindningar utan dom är ju lego tillverkads, så dom kvalitets problemen kommer från annan fabrik än den i Såå.

extrem enlight

Hmm gammal tråd men svarar ändå. Körde Carbon expose 159 under dom år den fanns. Den sprack i laminatet men fick en ny direkt i butiken. Sålde den och köpte en Enlight 157 2002 och använder den fortfarande och kört den riktigt hårt. Nu skulle jag vilja få tag på en Enligt 165 eller 161. Bättre brädor finns inte. Dom är mycket hårigare än Burton Custom X som jag kört under 6 år. Men plockade fram Enlighten för att testa på kul och nu blir det nog aldrig Custom X igen. Kör även Burton supermodel 174 och 181 men dessa Enlighten sitter ju fan bättre än dom i skäret om man trycker på lite.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp