Extrem Formula 88

Extrem Formula 88
Vilken jävla skida! Oerhört snabb in i sväng, väldigt svängig, väldigt rolig även i lägre hastigheter. Håller ihop väldigt bra i högre hastigheter men kräver en del av benen om man ska ligga kvar på skär.

I 40cm puder i Monte Rosa hade jag hellre åkt på en fetare skida, men på slipad konstsnö och uppkörd offpist I Pila har jag aldrig åkt på något roligare.

Extrem Formula 88
Vilken jävla skida! Oerhört snabb in i sväng, väldigt svängig, väldigt rolig även i lägre hastigheter. Håller ihop väldigt bra i högre hastigheter men kräver en del av benen om man ska ligga kvar på skär.

I 40cm puder i Monte Rosa hade jag hellre åkt på en fetare skida, men på slipad konstsnö och uppkörd offpist I Pila har jag aldrig åkt på något roligare.
Borde man behålla Peregrinus 82 och hitta riktigt breda roliga skidor. ? Vad finns då? Något runt 96 ish. ? Men det lutar starkt att imorgon bitti åka till sportshoppen.och köpa ett par Formula som jag siktade efter och velade emellan när jag skaffade Peregrinus.

Extrem Formula 88
Hej.
Nu har man åkt hela dagen på mina nya Formula. 😎. Blev ett köp imorse.

Föret idag var väldigt tungt och gled inte som igår. Ren puderdump i Tänndalen. Och nu har man åkt i rejäla högar , opistat med massvis med nysnö och allmänt jäkligt underlag. Men inga problem alls.😎😀 Tog några åk innan jag vande mig vid dem sen började man våga oka över högar osv. Dämpar väldigt fint och känns trygga trots oftast noll sikt.
Ska bli kul o testa dem i lite bättre förhållanden med.

Tror starkt att jag har inte åkt så mycket idag med mina Peregrine. Igår var liknande förhållanden om än bättre och de var inget roligt med Peregrine. Det hade känts för otryggt och hoppigt idag. Kanske jag vallar skidorna lite. Har med mig lite snabbvalla ”nödfallsvalla”😎 med mig. Var kanske att snön var så klistrig idag som glider var sämre.
Får två åkdagar till med dessa i alla fall.

Blir nog kompisar vi, Formula och jag. 😎

Tillbaka
Topp