Extrem Fusion 105, behålla eller sälja/byta?

Chew

Aktiv medlem
Hallå,

var lyckligt lottad och vann ett par skidor, Extrem Fusion 95 stod det och blev glad åt det. Fick hem de idag och det är helt klart Fusion 105 istället och inget annat. Det stod visst fel vad jag vann. Lite mindre glad kanske för jag tror inte jag har lika stor användning för dem?

Jag åker alltså pist för det är där det finns snö och är därför lite konfunderad vad jag ska göra med dessa. Jag har redan ett par skidor som fungerar väldigt bra i hård pist, så tänkte kanske att Fusion 95 skulle komplettera dem när det blir slask/uppkört/nysnö. Har varken utrustning eller folk att åka offpist med så det känns inte som 105:orna kommer att komma till rätt användning hos mig?

Ska jag bara sälja dem direkt eller ska jag prova dem först? De kanske är mer lättsålda med plasten kvar på. Eller kommer de fungera som komplement som jag hade tänkt med 95:orna till mina smala pistskidor?

Hittar inte supermycket tester eller recensioner på 105:orna heller.

Har du inget intresse av att röra dig utanför pisten ser jag inte att det finns någon poäng med att behålla dom.

Testade 95 och 105 tidigare under säsongen. Det är rätt trevlig skida om man gillar stora långa svängar och hög fart, men kanske lite otymplig om man ska navigera hjälmfotingar i pisten. Rätt stor skillnad mod 95:an, men det kan också vara en fråga om min skidförmåga.

Har du inget intresse av att röra dig utanför pisten ser jag inte att det finns någon poäng med att behålla dom.

Testade 95 och 105 tidigare under säsongen. Det är rätt trevlig skida om man gillar stora långa svängar och hög fart, men kanske lite otymplig om man ska navigera hjälmfotingar i pisten. Rätt stor skillnad mod 95:an, men det kan också vara en fråga om min skidförmåga.

Tack, det var lite vad jag misstänkte. Säkert en trevlig skida utanför pisterna i Alperna men kanske inte helt rätt för de svenska pisterna. Kör man stora snabba svängar i dem är det ju fyra svängar innan man är nere.

Men bra med någon som testat båda för att ge en bild av skillnaderna.

Tack, det var lite vad jag misstänkte. Säkert en trevlig skida utanför pisterna i Alperna men kanske inte helt rätt för de svenska pisterna. Kör man stora snabba svängar i dem är det ju fyra svängar innan man är nere.

Men bra med någon som testat båda för att ge en bild av skillnaderna.

Tjenare.
Vad är det för längd på skidorna?
Är den med bindningar?
Vad vill du ha för dom?

Tillbaka
Topp