Extrem Project eller Fusion?

Tatis

Medlem
Hej
Tänkte ändra i setupen. Har idag tre par skidor men tröttnat på att släpa runt på dem eller försöka välja vilket par jag ska ta med så tanken är att ha ett par skidor istället.

Tänkte slå till på ett par Extrem Fusion 95 men kanske är Extrem Project 91 bättre lämpad för mig 🤔

Någon vänlig själ som åkt på båda och kan beskriva skillnaderna? (@Glisseur kanske)

50 år, självlärd under 40 av dem, för tjock (105kg), åker två veckor om året en i fjällen och en i alperna, 178cm lång, åker gärna offpist men i verkligheten blir det ju inte så ofta utan blir väl 85% pist och 15% lift nära offpist om man ska vara realistisk, (får väl hyra ett par breda om man mot förmodan skulle råka träffa ett dump).
/Roger

Om det blir 85 % pist, skulle jag välja Project 91. Jag testade Fusion 95 för länge sen och jag tyckte den var ingen jättespännande skida på pist med så mycket rocker.

Senast ändrad:
Går i samna tankar! Har kört pt (hette bara pt inte pt92). Men är ju ganska olik både project och fusion. Hörde av mig till Extrem som sa project var närmast.

Jag kör PT84 (köpte för övrigt de här, tack @gubbfan) nu i pist och trivs bra med de där.
Men tolkar det som att Projekt är lite mer även mot offpist än vad de gamla pt var.

Provade Fusion 95 men i den lite hårda morgon pisten pisten var den inte jättekul, framåt eftermiddagen med lite vårvärme och uppkört var den däremot väldigt trevlig. Tyvärr ingen snömängd som tillät att prova någon offpist.
Hoppades att Projekt skulle vara mitt emellan gamla PT och Fusion för det skulle nog passa perfekt 👌 roliga i pisten men med möjlighet att dra några åk utanför när tillfälle ges.

Hej
Tänkte ändra i setupen. Har idag tre par skidor men tröttnat på att släpa runt på dem eller försöka välja vilket par jag ska ta med så tanken är att ha ett par skidor istället.

Tänkte slå till på ett par Extrem Fusion 95 men kanske är Extrem Project 91 bättre lämpad för mig 🤔

Någon vänlig själ som åkt på båda och kan beskriva skillnaderna? (@Glisseur kanske)

50 år, självlärd under 40 av dem, för tjock (105kg), åker två veckor om året en i fjällen och en i alperna, 178cm lång, åker gärna offpist men i verkligheten blir det ju inte så ofta utan blir väl 85% pist och 15% lift nära offpist om man ska vara realistisk, (får väl hyra ett par breda om man mot förmodan skulle råka träffa ett dump).
/Roger
Jag kör Project 90 är kanon nöjd. Landa just från en resa i Aosta dalen. Med mest piståkning men fungerar bra även i slushen på en.

Tillbaka
Topp