F-Flip första gången

ofc-my-horse

Ny medlem
F-Flip första gången
Halå halå..
Har var sjukt sugen på framåt i typ en vecka nu, men känner att ja behöver lite mer info om hur mkt ja ska ta i m.m . så ni som sätter framåt, kan ni inte berätta tips å trix, och berätta också gärna va man ska tänka på första gången. och hur ni gjorde och hur d gick första gången :)

Senast ändrad:
F-Flip första gången
tänk på att kasta dej rakt fram, ta i me båda händerna så du inte kommer snätt

kanske prova i puder/mjukt hopp första gången också

EDIT: ska nöörda freak out nu,, stör inte!;D

Senast ändrad:
F-Flip första gången
Det enda jag försökte tänka på första gången jag gjorde det var att vinkla stavarna uppåt/bakåt så de inte skulle fastan i kicken. Sen är det bara att göra som på studsmatta, alltså dra upp armarna och svinga dem neråt och fälla in huvudet. Har sett folk som särar på benen och kollar emellan dem för att se landningen, det är dock ingenting jag har provat på, brukar köra på känsla.

F-Flip första gången
Testa inte i en sprättig kick! de gjorde jag första gången å de vart inte så bra hehe :p Kör en ganska rak kick utan så mkt pop.

F-Flip första gången
När jag testade första gången så gjorde jag det på en kick som vi byggt så man landade i djupsnö. Det är ungefär likadant som på studsmatta eller trampolin.
Testa, det är lättare än vad man tror, tycker jag i alla fall. JAg satte det på första försöket.

Lycka till

Senast ändrad:
F-Flip första gången
Det alla här säger , att det är ungefär likadant med skidor som på matta kan väl diskuteras .. vill du ha kass rotation och se himlen 1000 år och landa innan du ser landningen ska du göra som du gör på matta. men vill du ha en relativt snabb rotation och (enligt mej) bättre kontroll,, så ska du slänga dej framåt .. du ska typ snärta dej med hela kroppen ner mot skidorna på kicken som om du skulle vilja ta en double plake (ha raka ben) sen när du snärtats iväg kan du göra som du brukar och dra in bena,, då får du en snabb rotation som går lättare att kontrolera .. sattsa på att slänga dej framtåt samtidigt som du slänger dej neråt ..

Peace.

Tillbaka
Topp