Få hem skidor från Berlin?

pete22

Medlem
Har letat i dagar på olika fraktbolag efter en möjlighet att få hem ett par 185 cm långa skidor från Tyskland. Har hittills bara lyckats få löjliga förslag på kostnad (139 och 199 Euro) vilket jag tycker låter väl brutalt.
Är det någon som kan tipsa om något billigare alternativ? Jag har möjlighet att ta det på ett företag om det skulle vara lättare/billigare.

All hjälp mottages tacksamt.

Ta med dem som bagage nästa gång du flyger hem ?

Vad kostar DHL ? Jag vet att jag köpte ett par skidor av en Freeridemedlem som bodde i Schweiz i höstas och då ingick frakten i priset och jag tror ju knappast att han betalade 199 € för det vilket skulle ha betytt att det inte fanns någon avans kvar alls på affären.

Piglet55 sa:
Ta med dem som bagage nästa gång du flyger hem ?

Vad kostar DHL ? Jag vet att jag köpte ett par skidor av en Freeridemedlem som bodde i Schweiz i höstas och då ingick frakten i priset och jag tror ju knappast att han betalade 199 € för det vilket skulle ha betytt att det inte fanns någon avans kvar alls på affären.
Vad jag vet ligger DHL i den prisklassen för privatpersoner, jag misstänker att den du köpt skidorna av kan utnyttja företagspriser.

Jag hade samma problem i Frankrike. Fast med två par skidor och en massa mer packning. Slängde ihop allt i ett paket som var ca 2m och vägde 25kg. Sedan gick jag ner till närmsta "la poste" och skickade det. Kostade ca 80 EUR. Borde ju gå att göra likadant i Tyskland. Tänk hur du gjort om du vart i Sverige och skickat de utomlands?

www.dhl.de
www.iloox.de
www.myhermes.de

ratt saker pa att nagon av dessa skickar dom for under 30 EUR

Som jag skrev så har jag spenderat mycket tid på att leta igenom de olika post och fraktbolagen i Tyskland utan att hitta något bra alternativ. Så fort det rör sig om skidor så går det bara att skicka inom Tyskland, åtminstone är det vad de erbjuder på sina sajter. Max 120 cm långt är tydligen vad som gäller och jag föredrar skidor något längre än så.
Har lyckats komma ner till knappt 800 spänn på UPS och det får väl duga om inget annat dyker upp. Känns fortfarande lite surt men det kanske bara är jag som är snål.

Sort tack för all hjälp hittills men skriv gärna igen om nån idé dyker upp.

Vet inte vad felet är, jag kan mata in uppgifterna men den ger mig inget pris ändå. Jag skickar detta till min kontakt så kan han förhoppningsvis få det att funka.
Stort tack.

Jag köpt ett par GS skidor i höst via ebay från Budapest. Säljaren specificerade 30 Euro för Europa frakt men det gick för ungefär 150 Euro pga av längden på skidor.. Säljaren tog hela smällen själv i detta fall. Man måste kolla frakt priserna ordentlig både som köpare och säljare annars kan otrevilga överaskningar sker....

Tillbaka
Topp