få saker kan förstöra dagen så mycket som

Klotarn sa:
Jobbar i en skiduthyrning i sälen nu och har gjort ett par vintersäsonger.
Det absolut konstigaste var när några danskar lämnade tillbaks en Nitro bräda som belaget hade smält på.
Frågade vad de hade gjort, de hade tydligen ställt den på elementet under natten för att den skulle vara torr på morgonen när de skulle åka bil till backen.
Bräda var det bara att kasta och de tyckte att vi hade dåliga brädor som inte pallade lite värme.....
Sedan när smälter belaget av det? Om det inte är typ 90 grader varmt under 12 timmar? Borde väl du veta?

Senast ändrad:
Hasse_Lindborg sa:
Klotarn sa:
Det absolut konstigaste var när några danskar lämnade tillbaks en Nitro bräda som belaget hade smält på.
Frågade vad de hade gjort, de hade tydligen ställt den på elementet under natten för att den skulle vara torr på morgonen när de skulle åka bil till backen.
Bräda var det bara att kasta och de tyckte att vi hade dåliga brädor som inte pallade lite värme.....
Sedan när smälter belaget av det? Om det inte är typ 90 grader varmt under 12 timmar? Borde väl du veta?
"smälta" betyder ju inte att det smälter som is, det "smälter" ju fortfarande om det bara blir ett märke av elementet...

KIKO94 sa:
Hasse_Lindborg sa:
Klotarn sa:
"smälta" betyder ju inte att det smälter som is, det "smälter" ju fortfarande om det bara blir ett märke av elementet...
Sorry jag vet inget om det....... :lol:

Hasse_Lindborg sa:
KIKO94 sa:
Hasse_Lindborg sa:
Sorry jag vet inget om det....... :lol:
nej, fusk! nu har du ju ändrat... haha :)
men en hårdplast-burk "smälter" ju på 3 sekunder på typ 90 grader, så nog borde det kunna "smälta" av typ 30 grader under 12 timmar också...
(har dock inte testat...) :)

Hasse_Lindborg sa:
Ändrade innan ditt inlägg om du läser det riktigt...
jo men det var ju det som var "fusk", att jag inte hann posta innan du ändrade...
men det blir väl att experimentera med nå gamla skidor imorgon då... haha :)
(måste bara testa sånt här när man har snackat om det...) :)

Vadå danskar är ju sköna och har inte så stora krav, två storlekar för stora pjäxor så är det bra sen...värre är det med alpinfarsor som har sjukt höga krav tror de vet allt om skidor...

Senast ändrad:
PapaAndy sa:
Vadå danskar är ju sköna och har inte så stora krav, två storlekar för stora pjäxor så är det bra sen...värre är det med alpinfarsor som har sjukt höga krav tror de vet allt om skidor...
Håller med danskar är sköna typer.... särskilt när de hjälper till att hålla våra svenska skidanläggningar igång (typ betalande turist).

Fick in en "08" igår som hade stl "39" på foten.. Slutade att den personen gick iväg med stl 43 för allt annat klämde.. När jag mätte foten så var den stl 38 egentligen...

En av alla historier från denna veckan....

Är det inte bättre att sucka och rycka på axlarna? "Om det inte är trasigt, vaför försöka laga det?" - hävdas det ibland. Man skulle också kunna tycka att, "Om det är trasigt, varför försöka laga det?" Varför lägga ner energi på någonting som är uppenbart paj från början?

Först när du lärt dej likgiltighet, håglöshet och svalt en stor nypa skepsis mot allt och alla runt omkring dej – kommer du att kunna verka och agera som en människa bör här på den trista, tråkiga lilla planeten längst bort från allt som förmodligen är fantastiskt någon annanstans. Utan engagemang.

Först då är du fri. Fri att se bortom människans allra girigaste egenskaper och den smog av idioti som ligger som en blöt filt över vår civilisation.

Att skaka hand med tanken på att alla, alla inklusive du själv är kompletta idioter, skulle kunna bidra till ett förhållningssätt som i slutändan leder fram till ett fullständigt, komplett och vackert tillstånd av kaos. Men frukta icke! Det finns en lösning. Mitt i denna stora storm av idioti som härjat vår planet så länge är det nämligen bäst att vara i centrum, i ögat, där råder ett komplett lugn. När du blivit den största av alla idioter, först då, kan du slappna av.

Bli den största dansken, bli dansken i dina mardrömmar och låt alla andra ta hand om problemet.

Mountain_Man sa:
En av de bättre danskhistorierna som lär vara helt sann ...

En gång för länge sedan var det en dansk som skulle hyra pjäxor och skidor i Hundfjället. Personalen frågade efter skostorlek och lämnade över ett par att prova. Dansken provar men får inte i fötterna och säger att han vill ha större. Får större pjäxor, men vill fortfarande ha större. Upprepas igen och när skostorleken börjar närma sig 45 inser personalen att någpot är fel och går ut för att hälpa till. Då visar det sig att Dansken provar pjäxorna med gympaskor på ... ;-)

/MM
Damn haha

Den här mailade jag till min danska kollega i veckan:
Danskar sämst på skidor

Danskar på skidor? Ring ambulansen.
Nu är det bevisat, det vi svenskar vetat länge.
Danskar på skidor är lika stadiga som Bambi på hal is.
Europeisk reseförsäkring har tagit fram statistik över hur skador fördelas på nordiska skidåkare i alperna:
Danskar: 8 000 skadade.
Finländare: 166 skadade.
Norrmän: 144 skadade.
Svenskar: 94 skadade.
- När danskarna kommer till Alperna är de väldigt ivriga. De kör helt enkelt slut på sig och skadas, säger Elisabeth Vennesland på Europeisk reseförsäkring till norska VG.
http://wwwc.aftonbladet.se/resor/0003/30/danmark.html

Imorgon klipper jag ut några godbitar från den här tråden och skickar till honom ;)

Christian123 sa:
Den här mailade jag till min danska kollega i veckan:
Danskar sämst på skidor

Danskar på skidor? Ring ambulansen.
Nu är det bevisat, det vi svenskar vetat länge.
Danskar på skidor är lika stadiga som Bambi på hal is.
Europeisk reseförsäkring har tagit fram statistik över hur skador fördelas på nordiska skidåkare i alperna:
Danskar: 8 000 skadade.
Finländare: 166 skadade.
Norrmän: 144 skadade.
Svenskar: 94 skadade.
- När danskarna kommer till Alperna är de väldigt ivriga. De kör helt enkelt slut på sig och skadas, säger Elisabeth Vennesland på Europeisk reseförsäkring till norska VG.
http://wwwc.aftonbladet.se/resor/0003/30/danmark.html

Imorgon klipper jag ut några godbitar från den här tråden och skickar till honom ;)
Haha jävlar! Om inte danskarna lugnar sig finns det snart inga kvar dom e trots allt bara runt 5 miljoner!

Tillbaka
Topp