Faction Candide 4.0

LuddePudde

Medlem
Faction Candide 4.0
Hej!

Fråga...
Har möjlighet att införskaffa mig ett par billiga faction candide 4.0 188 cm, modell 17/18. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa skidor?

Har 2 säsonger i nacken och åkt hela mitt liv.
Kör väl ca 80% offpist och resten vanlig åkning. Är ingen person som kör värsta hoppen och drar baklänges i pudret utan vill enbart ha en skida som funkar väl när det snöat mycket men ändå har ok egenskaper när det inte är midjedjup snö.
Är 184 cm lång och väger 86 kg.

Någon som kan ge mig lite feedback för dessa skidor?

Ha det fint!

Faction Candide 4.0
Jag kör ett par äldre ct 4 - 2015 med nollspann och utan taper och lite bredare - i stort sett den som säljs som ct 5. Väger 70, 174, lång och kör på den som är 183. Mycket bra skida: väldigt fartstabil och går att carva utan tjuvsläpp. Bra i lössnö och ännu bättre i uppkört. Din modell är ju lite annorlunda men om den ändå är någorlunda lik i egenskaper så borde den passa utmärkt. Gillar du den längden - annars kanske lite korta? Kolla om du hittar några reviews.

Senast ändrad:
Faction Candide 4.0
Du har ju Faction CT 3.0 billigt på sport-bittl nu om du vill ha något lite mer allround. Om du nu inte får dina 4.0 väldigt billigt och verkligen behöver bredden.

Faction Candide 4.0
Hej!

Tack för responsen. Längden kommer passa mig bra. Brukar köra på skidor mellan 186-191. Sen brukar ju den riktiga längden var annan pga tekniska egenskaper på skidorna. Men längden blir bra för mig.

Gällande 3.0 så har jag läst att den ska vara en riktigt fin allround skida men då jag får 4.0 för ett väldigt förmånligt pris och jag har fått info om att den ska vara bra på det mesta så är jag mer inne på den bredare modellen. Men tack för tipset :)

Tillbaka
Topp