Fagersta Cablepark

Fagersta Cablepark
Haha pinsamt av mig, såg precis den där videon och skulle ändra mitt inlägg men du var snabb! Jag är nybörjare så det där är mer än tillräckligt! SKOJ SKOJ SKOJ

Fagersta Cablepark
Va där idag och åkte mellan 11-19 ... FY FAN VA ROLIGT!
Boxarna va så jävla bäst, aldrig railat på wakeboard innan
men det va ungefär som snowboard så detta rekommenderas varmt!

jespber sa:
är det lätt att ta sig dit via tåg och buss från stockholm? :)
http://www.sj.se ;D Rätt så jävla dyrt dock med tåget ...

Fagersta Cablepark
Gammel_Dansk sa:
Det tar 2 timmar o kostar 230-280 kr. med tåg från stockholm.
Det dumma är ju att det är enkel resa för en person ... Alltså kostar det lika mycket för en person att ta sig till och från med tåg som med en bil och i en bil får man plats 4 pers :/

Fagersta Cablepark
Gammel_Dansk sa:
Dags för SJ att sänka priserna. Synd att ett miljövänligt alternativ skall kosta så mycket mer.
Helt klart! fast åker man full bil så är det rätt miljövänligt det också :D

Ollebolle1g sa:
Min pappas farbror som äger campingen där :D
Din farfars bror alltså ...?
Isf kan du ju fråga vad en säsongsplats med husvagn kostar och återkomma med svar här

Fagersta Cablepark
Fagersta Cablepark är byggd för att vara optimal för wakeboard. Flera sliders än dom flesta andra parkerna i världen. (6 stycken nu men fler på gång). Totalt plats för 12-13 styck. Sen är den "clockwise" dvs den är högersvängd. Då 90% av alla är regular dvs vänster fot fram är den skönare att åka efter. Desutom 6 towers för mindre ryck i svängerna. Möjlighet för boende på eskilns camping precis intill sjön. Mini ramp. Kom dit nu o testa!!

Fagersta Cablepark
Gammel_Dansk sa:
Flera sliders än dom flesta andra parkerna i världen. (6 stycken nu men fler på gång). Totalt plats för 12-13 styck.
1 platt box, 1 rooftop box, 1 shooter och 1 lite högre box (dom 2 senare runt 15-20cm? medans dom första 2 runt 60-70cm grova ögonmått av mig)

sen 2 hopp där ena ligger till vänster om kabeln och den andra till höger så det passar bra för både goofy och regular åkare! :)

Senast ändrad:
Fagersta Cablepark
Gammel_Dansk sa:
Dags för SJ att sänka priserna. Synd att ett miljövänligt alternativ skall kosta så mycket mer.
Det är 50%rabatt nu på tågresor under sommaren om man har SJPriokort. Bilalternativet fungerar ju bara om man har åldern inne för körkort + bil eller känner folk med dessa kvalitéer. Då är bilpendlingen smidigast.

Åter till ämnet angående Wakeboardparken.
Jag var där den 29juni och plaskade lite i vattnet :D och allt var som det skulle med utrustning och åkare i kabelparken. Denna dag var det strålande sol och även en massa nybörjare som inte ens lyckades stå upp på brädan 10 meter innan plasket uppstod. :| Däremot idag som var mer kylig och molnigt väder då jag åkte förbi där så åkte de mer erfarna. Det syndes när de varv efter varv åkte runt som om de hade hur mycket armmuskler som helst. Helt fascinerad blev jag av deras åkteknik.

Ett besök dit rekommenderar jag för dem som bor i närheten. Antingen bara som underhållning medans du badar i den varma viken eller vill utmana dig i de olika ramperna. Plus i kanten är att campingen som ligger i anslutning har en utomhusvattenrutschbana ;) som man kan använda när orken tagit slut men åkglädjen är kvar.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp