Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
^man blev ju så satans avis på jon olsson (namnet verkar väcka arga beteenden här på forumet) när han carvade fakie och vände på tailarna :P det senare är helt livsfarligt i all fart utom feslåg...
konststycket att carva baklänges är någorlunda svårt. jag spenderade ungefär 10 min av mitt sportlov på att träna lite på detta, mest pga av en lång jävla transportsträcka. men de är svårare än man kan tro, fast ändå inte....
tricket är att inte titta så mycket över axeln. om man bara tittar lite får man en jämnvikt över skidorna (om man tittar över axeln läggs typ 60% av vikten på ena foten) och kan då fokusera på att lägga tyngden på ena benet och vinkla skidorna. det gör dock inget att titta över t.ex. höger axel om du ska svänga vänster (nerifrån sett) , det hjälper bara. men om du sedan ska svänga höger måste du titta rakt fram eller nedåt.