Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
är det inte tvärt om?Hjalle_S sa:Jag hoppas att alla förstår att switch och fakie kommer ifrån skateboarden, switch och fakie är två helt olika saker.
Switch är när man står som vanligt fast man åker backlängen, alltså bakfoten på tailen och framfoten bakom nosen. Fakie däremot är när man står med framfoten på nosen och bakfoten i mitten/nosen och åker baklänges!
(Ingen kommer fatta den här jävla skiten, men nu har jag ändå skrivit det.)
Om man står i sw noseblunt position då? det blir ju som att droppa fakie, eller iallafall nästan.felix_loves_skidor sa:Man kan inte droppa fakie på skate, men man kan droppa switchsears sa:droppa in fakie låter mer skate och inlines aktit
droppa in switch låter mer manligt![]()
Switch säger jag när det gäller skidor
DanneK sa:Det är helt klart olika, ibland fakie ibland switch. Man åker fakie men gör tricken switch.
aa.. att köra ngn fakie .. :S..sweetpeace sa:fakie låter ganska bögigt.
aa usch...KruxeliduX sa:aa.. att köra ngn fakie .. :S..sweetpeace sa:fakie låter ganska bögigt.
haha mister lärare proffessorn.. bli historielärare vettjaJarle sa:Switch - att ändra riktning eller flöde dör en sluten krets, används oftast i sammanhang med telekommunikation eller elektricitet (ex. electric switch - strömbrytare), har inte så mycket att göra med vare sig skidor eller snowboard? Kanske att själva manövern man gör för att hamna baklänges kan benämnas med switch, men knappast åkningen där efter.
Fakie har jag ingen förklaring på, alltså vet jag inte vad ordet betyder, jag förstår dess innbörd men det är en annan femma, så därför anänder jag inte det.
Kan vi inte alla bara nöja oss med vårt modersmål svenska och säga baklängesåkning eller jag åkte baklänges?
Ni norrbaggar här på sidan få självklart också använda erat modersmål för att benämna dessa nymodigheter.
//Jarlenäs
ahahhah så jävla klokren så ska ja börja sägaLima-ko sa:jeppe, jag trodde du var snabb =), hah.
bif=browneye in first=brunögat in först. varför, för att det är just så det ser ut när man åker in baklänges mot ett hopp (inte fakie eller switchstance för det existerar inte på skidor).
Switch på skateboard = stå åt helt fel håll och poppa/göra tricken i helt fel åkriktning.The_Cat sa:Alla säger switch, inte jag. Jag säger fakie, de låter skönare.
Vilket är skönast? 1-0 Fakie
jasså ska man säga en baklänges 3a med svanstag?kemi sa:baklänges fo fan!!! alltså bl!!
en bl 3:a
använda svenska! XD