Fall line double, faktiska utrymme.

• Trådstartare Trådstartare sparksykkel
  • Start datum Start datum
S

sparksykkel

Guest
Sitter och letar runt efter denna majestätiska pjäs och ser på en valfri sida där de skriver:

Dakine fall line double 175
Vaderat skidfodral för 2 par skidor på hjul. Obs, längd 175cm , men tar 188cm skidor Mått i cm: 30 x 16 x 188cm, Vikt 3.6kg.
30 x 16 x 188cm

Kan väl räkna ut att den inte tar 188 för att den mäter 188… Men hur mycket yta går förlorad till vaddering, hjul osv?

Skulle man möjligtvis kunna krama ner ett par 183or? Hur långa lagg har ni kunnat stoppa ner i era olika Fall Line utan att hela väskan sprängs i bitar?

/S

sparksykkel sa:
Sitter och letar runt efter denna majestätiska pjäs och ser på en valfri sida där de skriver:

Dakine fall line double 175
Vaderat skidfodral för 2 par skidor på hjul. Obs, längd 175cm , men tar 188cm skidor Mått i cm: 30 x 16 x 188cm, Vikt 3.6kg.
30 x 16 x 188cm

Kan väl räkna ut att den inte tar 188 för att den mäter 188… Men hur mycket yta går förlorad till vaddering, hjul osv?

Skulle man möjligtvis kunna krama ner ett par 183or? Hur långa lagg har ni kunnat stoppa ner i era olika Fall Line utan att hela väskan sprängs i bitar?

/S
Hej! Packade precis upp mitt 190 fall line.

Jag tycker att jag kanske skulle kunna få in 195-200 i dessa om jag pressar.
Men att du inte satsar på 190? Så slipper du chansa?

Du packar säker ner en massa andra saker i det med?

Jo det är ju sant, tänkte mest om alternativet att köpa det kortare fanns.

Ju mindre väskor man behöver desto bättre, pjäxor och kläder borde få plats ändå tycker man, dessutom har jag hittat bättre priser på 175 då 190 är väldigt populär och ofta slutsåld på antingen färger eller till nedsatt pris.

Handlar inte om vansinniga sänkningar men kan man dra in några lappar här och var så gör det stor skillnad till slut, skidåkning är ju inte direkt den mest ekonomiska sporten om man ska ha bra grejer :-)

Ingen annan som har några inputs om fodralet och vad man egentligen kan trycka i?

Jag fick ner två par skidor, längsta paret 184 (Inga problem), ett par pjöxor, stavar, hjälm, ryggskydd och sedan resten av säsongspackningen i fall line duble 190. Men det beror såklart på hur mycket kläder man har.

Haha tack för illustrationen! Bra sätt att spara in en flygbiljett på om inte annat.

sparksykkel sa:
Haha tack för illustrationen! Bra sätt att spara in en flygbiljett på om inte annat.
Tack för tipset!

Jag har donat lite och jag tror din längs på skidor skulle få plats i 175.

Den är mjuk och väggen på kortsidan uppe kommer "tryckas ut" och det kommer få plats. OM ! OM du får igenom det via blixtlåsen. Den går ju i te att " vidga" för att få i paketet.

Vilken sida använder du dig av? Fråga dem om de kan knöla ner ett par av den modellen du skall ha? Eller samma fabrikat?:-)

Om den trycks ut och ligger i press är det nog troligt att spetsarna kan skadas vid transport, då lär ju dumheten överträffa snålheten när man står där med uppfläckt väska och halvtrasiga spetsar.

Tror det var tomaten som hade den för 6-700 men det priset har försvunnit nu ser jag.

Funderar dock på denna istället,

https://www.head.com/ski/products/accessories/rebels-bags/rebels-double-skibag/4423/?region=us

Hittade den för en 6 hundring och den är några centimeter kortare än fall linen men borde ju inte vara några problem att trycka ner pjäxor, ryggskydd å annat smått och gott i den. De säger att den är 80L men de har också precis likadan väska med lite annan grafik men samma mått som de skriver att den är 103 liter...

sparksykkel sa:
Om den trycks ut och ligger i press är det nog troligt att spetsarna kan skadas vid transport, då lär ju dumheten överträffa snålheten när man står där med uppfläckt väska och halvtrasiga spetsar.

Tror det var tomaten som hade den för 6-700 men det priset har försvunnit nu ser jag.

Funderar dock på denna istället,

https://www.head.com/ski/products/accessories/rebels-bags/rebels-double-skibag/4423/?region=us

Hittade den för en 6 hundring och den är några centimeter kortare än fall linen men borde ju inte vara några problem att trycka ner pjäxor, ryggskydd å annat smått och gott i den. De säger att den är 80L men de har också precis likadan väska med lite annan grafik men samma mått som de skriver att den är 103 liter...
Blue-Tomato får du väl betala extra avgifter ?

Jag hade vägt det mot varandra:

190 kan bli gör stort? Du kan "få ner för mycket grejer"

175: för tight, försmått , får du in något så riskerar du att få skidorna skadade under transport? Skall du flyga med dem?

Problemet med dessa är väl att man inte får packa så jävla mycket i dem, då det brukar stå att det bara får vara ett par skidor i varje fodral om det skall ingå? Då kommer det kosta ännu mera?

Jag är sjukt färgad , men hade klippt 190

Tillbaka
Topp