Fancytastic - Guldpjäxan 2009

Robintrolin

Medlem
Eftersom det inte går att kommentera Guldpjäxan bidragen tänkte jag söka lite konstruktiv/positiv kritik från alla er Freeride medlemmar, på Fancy Skiers bidrag till Guldpjäxan 2009.

/Fancy

Vart kan man kika på alla Bidrag, har missat det totalt :D Sen så måste jag säga att det var ett riktigt bra bidrag, bra story och Redigeringen/Filmningen/Åknignen kunde nästan inte vara bättre. Helt klart en favorit

Senast ändrad:
Sjukt bra film Robin! Grymt vad du har utvecklats filmningsmässigt, sjukt snygga vinklar, grymma fokusbyten och sköna panoreringar! Blev en hel del snygga klipp med dollyn också! Åkningen var sjukt grym och alla hade fet stil vilket är viktigt! Creds till åkarna!
Låten satt som ett smäck och snacket i filmen var pricken över i:et!

Lite konstruktivt: På en del klipp t.ex 2.40 så smälte åkaren in för mycket i bakgrunden, vet att det kan vara sjukt svårt att hitta en vinkel med passande bakgrund. Och lite surt att på t.ex sw 10an(?) vid 1.48 att du klipper mitt i klippet, kanske var meningen att få lite trailerstuk på det men jag ville som se hela klippet!;D Filmen är grymt proffsigt filmad men en del fisheye vinklar kändes inte så jätte genomtänkta, men kan lätt bli så då man hajkar och håller på, dessutom var dom svarta kanterna på fisheyet enligt mig iaf lite störande men dom är ju bara och zooma bort =)

I överlag en grymt skön film som tog slut nästan för fort! 5/5

Creds Robin och lycka till i tävlingen! :D

Ojojoj! Fancyskiers-filmen känns väldigt långt borta när jag ser den här! Måste bara säga att du/ni gjort ett kanonjobb bakom kameran och vid redigeringen. Otroligt snyggt. Dock är jag väldigt skeptiskt till vinjetteringen i början och som sedan dyker upp på några klipp här och där, det drar ner helhetsintrycket lite, sen som Macke sa, fisheyekanterna förstör även de lite, men det är sånna där småsaker som jag stör mig på bara. Sen "handrails-segmentet" känns väldigt malplacerat på alla sätt, dels är ljuset bedrövligt (inte redigeringsmässigt, utan i miljön), filmningen håller inte alls samma klass som resten av filmen och rent generellt tycker jag inte att det passar in särskilt bra.

Utöver det, RIKTIGT proffsigt och snyggt gjort! Grym känsla i hela filmen dessutom, skönt snack och vettiga kommentarer. Grymt! Tycker ditt bidrag lätt var top 5 av de som fanns på hemsidan.

Senast ändrad:
theseb sa:
Ojojoj! Fancyskiers-filmen känns väldigt långt borta när jag ser den här! Måste bara säga att du/ni gjort ett kanonjobb bakom kameran och vid redigeringen. Otroligt snyggt. Dock är jag väldigt skeptiskt till vinjetteringen i början och som sedan dyker upp på några klipp här och där, det drar ner helhetsintrycket lite, sen som Macke sa, fisheyekanterna förstör även de lite, men det är sånna där småsaker som jag stör mig på bara. Sen "handrails-segmentet" känns väldigt malplacerat på alla sätt, dels är ljuset bedrövligt (inte redigeringsmässigt, utan i miljön), filmningen håller inte alls samma klass som resten av filmen och rent generellt tycker jag inte att det passar in särskilt bra.

Utöver det, RIKTIGT proffsigt och snyggt gjort! Grym känsla i hela filmen dessutom, skönt snack och vettiga kommentarer. Grymt! Tycker ditt bidrag lätt var top 5 av de som fanns på hemsidan.
Tack så mycket för kommentarerna!

Det roliga är att all den konstruktiva kritiken jag fått på filmen har varit på delarna/detaljerna i filmen som jag i efterhand tänkt att "fan, varför gjorde jag sådär!". Tror jag ska börja med att starta projekten någon dag tidigare för att smälta det jag har gjort och hinna ge mig själv lite kritik innan det är för sent:)

Senast ändrad:
Säger precis som theseb. Riktigt stor skillnad mot FVA-bidraget. Vinjetteringen du använde funkade på första klippet, sen blev det mest bara fel. Personligen hade jag nog sett lite fler landningar. Gillar oftast inte riktigt de klippen som är filmade rakt uppifrån eller rakt nedifrån. Men som sagt ett stoort steg från förra filmen. Grymt bra.. och kul att du tänkte på det där med story, blev lyckat det också! Ska bli sjukt kul att se hur det går i tävligen :)

Claaees sa:
Säger precis som theseb. Riktigt stor skillnad mot FVA-bidraget. Vinjetteringen du använde funkade på första klippet, sen blev det mest bara fel. Personligen hade jag nog sett lite fler landningar. Gillar oftast inte riktigt de klippen som är filmade rakt uppifrån eller rakt nedifrån. Men som sagt ett stoort steg från förra filmen. Grymt bra.. och kul att du tänkte på det där med story, blev lyckat det också! Ska bli sjukt kul att se hur det går i tävligen :)
Jag har aldrig blivit så glad av att få kritik som i det här forumet!
Angående landningar så håller jag med dig väldigt mycket, dock är det ibland en väldig utmaning att få med landningar på att snyggt sätt. Men det är ju b.la det som är det roliga:)
Måste säga att du har gjort en toppenedit, gillar verkligen ditt sätt att redigera på. Lite synd bara att den var lite av en bättre kopia av förra årets FVA. Lycka till!

Tillbaka
Topp