Fantastiskt boende - Whistler Village - 08/09

Deem

Medlem
[EDIT]: NY INFORMATION

Är du sugen på att få ett av de bästa boendena i whistler under säsong 08/09?

I så fall läs vidare ;)

Jag har letat som en galning och efter många dagars sökande och många telefonsamtal med folk i
whistler har jag hittat det ultimata boendet.

6600:- månaden per person x 5 månader (själv tänkte jag starta någon gång i slutet av
november till slutet av april)

Boendet ligger i Whistler Village (ca 5 min att gå till Whistler gondola).

Ett sovrum med dubbelsäng + en bäddsoffa i vardagsrummet.

Badrum, fireplace, fullt utrustat kök, tillgång till tvättstuga.

Ägaren tillåter endast 2 pers vid "long term accommodation" även fast det är för 4 pers.

Jag söker alltså en skidåkare som ska säsonga och som gärna betalar det där lilla extra för att få
uppleva den bästa säsongen genom tiderna :)

3 månader kvar... sen börjar snön dumpa ner :D

Ps. Du får även upp till 30 % rabatt på liftkort om du skulle vilja bo här :)

Senast ändrad:
7200 är inte bara det lilla extra, utan sjukt mycket pengar för dela säng eller sova på soffan...Däremot är det kul att du hittat ett boende och det verkar ju schysst

jet sa:
7200 är inte bara det lilla extra, utan sjukt mycket pengar för dela säng eller sova på soffan...Däremot är det kul att du hittat ett boende och det verkar ju schysst
Yes, det är mycket pengar men efter mitt sökande efter bättre/billigare boende så har jag inte kunnat hitta något annat :/

Kommer bli en sjuk säsong i vilket fall :) Själv har jag varit i whistler 2 gånger innan och jag älskar skidåkningen kombinerad med byns alla aktiviteter.

Nä det verkar ju vara en hyffsat tuff bostadsituation där... Själv sitter jag och väntar på att höra ifrån anläggningen om mitt personalboende men det verkar dröja. Kanske måste börja leta annat boende på allvar istället. Suck...

Jag och en polare ska till whistler precis de datumen och letar boende för fullt, min första säsong där, hans andra. Finns det ingen möjlighet att bo 3? Sängplatser verkar det finnas gott om, knaske om man går med på en lite högre hyra? med tanke på att vi delar på tre blir det ju endå mindre!

tortine sa:
Jag och en polare ska till whistler precis de datumen och letar boende för fullt, min första säsong där, hans andra. Finns det ingen möjlighet att bo 3? Sängplatser verkar det finnas gott om, knaske om man går med på en lite högre hyra? med tanke på att vi delar på tre blir det ju endå mindre!
Jag har tyvärr inte möjlighet att ändra antalet som det ser ut nu. Kanske blir ändringar men detta är vad jag har för tillfället.

Nu har jag även lyckats få ett ännu mer centralt boende som är för 4 pers egentligen men endast två får bo där (ägaren vill inte att boendet ska slitas ut).

Pris för detta är 6.500:- i månaden under hela vistelsen.. ca 5 min till whistler gondola. Mer centralt hittar man inte :)

Vi bodde 10 pers ett tag i en 50 m3 stor 2:a i Verbier avsedd för 4... Bara som en lite jämförelse.
Vad han inte vet har han inte ont av.

Blide, var det 50 m3 och ni bodde 10 st, då kan det fan inte varit högt till tak.

tja! vet inte om jag skrev till dig förut, men var har du hittat dessa? pique? jag och en killkompis letar för fullt. han komemr typ åka ner i november. jag i slutet av december eller början av jan. Hör av dig!

Tillbaka
Topp