färgändring i photoshop

sears

Medlem
färgändring i photoshop
hejsan

ja har börjat andvända photoshop elements 5.o nu men ja fattar inte hur man ändrar färg, i photoshop 7.0 kunde man ändra igenom image-adjustment-color balance.
men ja hittar inte just den fliken i ps elements, nån som vet var den fliken finns eller liknande??

tack på förhand!!

färgändring i photoshop
Kolla om du får upp en ruta genom att du trycker Ctrl+U, annars vet jag inte. Tyvärr.

Senast ändrad:
färgändring i photoshop
vad är det som gör elements bättre än vanliga photoshop? använder det vanliga flitigt med aldrig testat elements.

färgändring i photoshop
Elements kan man väl inte påstå att det är "Bättre", men det är mer användarvänligt och mer lämpat för privatpersoner. Inte lika många avancerade funktioner och det kostar heller inte lika mycket som "Vanliga" photoshop.

Senast ändrad:
färgändring i photoshop
crop tool och sen enter lr marquee tool och sen image->crop. Det måste fungera så i sjuan oxå, även om jag inte har den installerad

färgändring i photoshop
Du har inte den funktionen i Elements. Däremot så kan du titta på >förbättra>justera färg >färgvariationer. Det ger dig möjlighet at ex justera färgstick. Om du vill skruva till dina bilder funkar crtl u fortfarande =nyans/mättnad.

Jag använder photoshop dagligen Cs2. Men tycker att Elements är ett bra program som räcker till de flesta jobb. Funkar ypperligt till arkivering. Om du vill jobba med histogram och alphakanaler råder jag dig dock att byta till photoshop.

Hemmapul =Elements a´ 500 spänn
Proffs =Cs2 a´ 10 tuss

Om du ska ändra konstrast så testa crtl l då kan du skruva lite på bildens nivåer, det ger ett bättre resultat än intensitet/kontrast

Tillbaka
Topp