Fatskiis for alpint til jente

atleb

Ny medlem
Hei,
En venninne av meg har bestemt seg for å bytte fra telis til alpint denne sessongen. Trenger tips angående skidor som kan passe henne. Hun er ca 170cm, veier 55kg og trenger et par skidor som fungerer godt utenfor pisten, men samtidig ikke er håpløse i pisten.

Ikke kommet så mange innlegg på denne. Kan legge til at aktuelle kandidater er: Dynastar 6800, 8800, Rossignol B2, Rossignol B2-B3 lady, Scratch BC, Fischer Bigstix, atomic SD...

Ridea Fat så spennende ut. Anbefaler du disse fordi du har prøvd dem og er fornøyd, eller fordi de er svenske eller du kjenner noen som jobber med de?
Den i 167 er kanskje litt kort? Men det vet man jo ikke uten å ha kjent hvordan den føles. Godt tips!

Carled, noen spesielle modeller fra Völkl du tenker på?

Vært fint om noen jenter kunne si hvilke ski de er fornøyd med.

NU vet ju inte jag direkt vad en tjej vil ha ut av ett par skidor, och hur hon åker, men Völkl Karma kanske passar, inte direkt fat-ski, men fungerar bra både i och utanför pist. Bredd: 87 mm
Sen så har vi ju Mantra, 95mm, som jag själv ska köpa. Ger garanterat lyft i pudret, men jag vet inte om den kanske är för hård, men annars skulle den nog fungera perfekt. Även mkt bra i pisten! Finns på sport-conrad för runt 600€...

VÖlkl Qeen Attiva. En riktig puder skida för tjejer. Är i grund och botten en Gotama för tjejer... Tror att de kommer vara en av de bästa tjej skidorna denna säsongen.
Kalle

takk for gode tips.

Carled- Tenker du på ditt siste innlegg da? mantra? Den er skikkelig bred i tuppen, fungerer den allright når det ikke er masse løssnø også? Den så bra ut hvertfall :)

Kalle Kax- Samme spm til deg, fungerer den brukbart i pisten også?

Og kjenner dere noen jenter som bruker disse skiene?

Rossignol har ju en rad massa nya "tjejskidor"

Annars är Scratch BC grymma :P

Mantran, Queen Attiva og Scratch BC er de kanskje de skiene som virker mes interessante akkurat nå.

Ikke et stygt ord om Völkl, synes selv de har veldig mye bra ski. Men det er en ting jeg lurer på, det virker som om de har en helt annen status i Sverige enn i Norge. Hvis jeg hadde lagt ett lignende innlegg på en Norsk nettside ville ikke Völkl bli nevnt på langtnær så mye som her.

Hva kan dette komme av?

Håper det kommer store skidemoer i annlegg nær meg tidlig på sesongen, lett å synse mye men ingenting som slår en reell testkjøring :)

Jag rekommenderar RIdea 167 av en hel del skäl. Jag jobbar med att utveckla skidorna och har haft hand om testningen av de olika modellerna i Val dIsere under säsongen. Jag har fått väldigt bra kritik från just lättare tjejer som har kört på 167orna. I pist och framför allt i offpist såklart. Själv kör jag på 187orna men då väger jag 95 kilo och inte 55. Angående kvaliten så hade vi inte en enda reklammation på skidorna under gångna säsongen.

/R

Jeg følger opp denne tråden.
Valget er tatt og Queen Attiva 172cm er bestilt til den unge damen.

Oppfølgingsspm; Er det noen som har tanker ang monteringspunkt på denne skia? Tenker kanskje en svak bakmontering kan være tingen, vil ikke at hun skal måtte slite seg helt ut for å få de til å flyte.
Samtidig er det et poeng at de også skal fungere i pisten.. noen tips?

Tillbaka
Topp