Fatskis/Freeride i pist
Jag håller precis som många andra på att leta skidor inför den kommande säsongen och just nu är jag inne på att köpa mig ett par Fatskis/Freeride skidor. Jag har snöat in mig på Line och tittar framförallt på SFB och Influence 105, men det jag inte har lyckats läsa mig till är hur denna typ av skidor fungerar i pist. Självklart kommer jag att söka mig mot lössnön så mycket det går, men jag vet att det då och då blir några heldagar i pist. Så jag undrar helt enkelt vad ni har för erfarenheter av detta, skulle det fungera med en så bred skida som one quiver eller skall jag söka mig mot något smalare?
Jag kan tillägga att jag har några kompisar som kör på Hendryx PH och Funkallistic, och de höjer sina skidor till skyarna och menar att deras skidor fungerar lika bra i som utanför pisten, kan detta verkligen stämma?
Jag kan tillägga att jag har några kompisar som kör på Hendryx PH och Funkallistic, och de höjer sina skidor till skyarna och menar att deras skidor fungerar lika bra i som utanför pisten, kan detta verkligen stämma?