Favorit

Favorit
Svårt val står mellan Ross Scratch, Atomic Sugar Daddy och Stöckli Asteroids.

Asteroiderna vinner i allround.
Scratch är bäst i Pist men håller inte riktigt i OP.
Daddy tappar på ful design och dåligt isgrepp.

Men det är hårfint mellan dom här för är det bara en millimeter snö ovanpå det hårda så går att åka som fasen med daddy... I Pist så körde jag på ett par grymma Head i vintras som hade 9.5 meter skärningsradie, det var nog det roligaste som hänt i en pist sen ... ja helt enkelt det roligaste som hänt i en pist :-)

Men skulle jag bara ha ett par skidor så blev det nog scratchen just iom att dom funkar såväl pist som offpist och att det är lite TT på dom.

Favorit
*Head XP100 eller nya C200i är grymma..
*Salomon Eq. 3V Ti skulle jag inte heller tacka nej till..
*Sen var det ett jävla bett i Dynastar Speed Omeg. 64 också..

// Dane

Favorit
skulle säga att det är ett par stöckli laser som e regerar i pisten för min del.
Utanför så har mitt kärleksfulla par völkl Gotama o de e enormt sköna tycker jag...

Provade atomics nya R10 puls o var helt klart överraskad vilken spänst i den det är och hur kul den är jämfört med föregångaren 10.20...
En leksak lite här o var.

Favorit
head mad_trix mojo är en bra alround skida

Dynastar Trouble makers blir nässta års hit. bra överallt. lätt och snygg för nostalgi rockare. Alice Cooper

Favorit
Monster 85 sparkart stjärt i sverige o är det där man är så ett par sådana och ett par speed 63:or så e säsongen räddad! fort, Farligt............OKONTROLERAT!

Favorit
Reine: Om du tycker att mojo´n e bra i höga farter på hårt underlag så har du helt enkelt inte åkt särskilt fort eller hårt... Men dom e sköna som fan i puder.

Favorit
ALLT Stöckli bygger kostar, men det kostar att vara med också. Stöckli Asteroid, då har du också lite jobb att göra i gymmet i sommar, innan säsongen. Lägg krut på benträning!

Dåligt med slantar, Dynastar BIG går att hitta billigt. Gärna med lizzarden, Arno Adam 188cm....

Favorit
tycker nog att jag får hålla med "PlunTzkY"

men annars att rekomendera är ett par hemma gjorda längdskidor med läder remmar som bindningar. kanske inte det bästa glider men ner kommer man så småningom det största problemet är att komma upp om det bara finns släpplift.

jag låvar det var det bästa åket jag någon sin gjort med skidorna eller kasnke inte det bästa men det roligaste ialla fall.

och billiga e dom också, tror jag iall fall det var då inte jag som giorde dom :)

tips ---> om ni inte får glid på dom så testa tejpa fast en sopsäck under till med silvertejp det borde göra susen !!

MVH !!

Tillbaka
Topp