Fejky

NiclasK

Medlem
Fejky
Nån som har ett tips på hur man ska jöra för att snurra
om man kör in fejky i ett hopp?jag kommer bara runt
360 sen tar det stopp.
//niclask

Fejky
antingen e hoppet för litet lr så suger du.. om du kör switch med huvudet på höger sida, som jag, så har du armarna på vänster sida om dej när du e nåra meter ifrån hopept.. framme vid hoppet har du benen ganska brett för att få kontroll och balans i luften.. ¨precis framför kicken så drar du runt armarna så du får en finfin rotation.. sen kan du dra upp bena om du vill o göra nån safety lr nåt lr bara korsa så d ser lite finare ut.. bredad skidorna lite igen när du ska landa spec. om du landar switch.. sen landar du framåt t.ex. o glider iväg mot nästa hopp.. sätter du det så här så får du ögon på dej!!

lycka till!!

Fejky
jag tror ditt problem e att du får lite för mycket framåtvikt när du kommer in mot hoppet. du måste våga stå mitt på skidorna ända fram till lipen på kicken!
om du nu har för mycket framåtvikt så blir det en reflex att man stannar när du ser landningen nedanför dej när du ligger snett i luften, o då stannar man.. jag hade exakt samma problem..men träna först bara på switch 360 o sen när du sätter den så testar du switch 540 och om mitt tips inte hjälper så: SLUTA ALDRIG KOLLA RUNT AXELN!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp