Fel fråga kanske ?!

G_johannesson

Ny medlem
Fel fråga kanske ?!
AJA skit i min förra fråga den va lite cp jag vet men tänkte bara se om det fanns mkt sånna åsikter (vilket jag inte har) innom sporten men aja.

JAg undrar om Völkl är ett bra märke eller om det bara är ett sketet B-märke?

Och vilken är den bästa skidan om man vill köra mkt i parken men ändå kunna åka lite i pisten?

K2 Fujative eller Völkl expression?

Beklagar cp frågan ........roliga svar man fick :-)

Fel fråga kanske ?!
Det är ju inte så många skidmärken man kan kalla dårliga. De flesta blir producerade på samma sätt, men med olika innehåll. Det har extremt mycket med vem som säljer dem och vem som åker på dem att göra.
Själv bor jag i Norge, och här blir f.ex Head sett på som ett B-märke, bara för att det är en stor sportkedja som säljer dem, samt att Jon O inte är norsk...

Kolla in testet på http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=12&articlenr=10228
Där kan du få några tips

Fel fråga kanske ?!
INGEN fråga är för dum för att ställas!

har ingen erfarenhet av völkl, men det är ett välkänt och respekterat skidmärke och jag skulle inte kunna tänka mig att de skulle vara sämre än någon av konkurrenterna.

Vilken som är bäst i vad man nu vill åka beror mycket på åkaren. Läs rescensionrena om båda skidorna här på Freeride. Tänk även på att bakmontering ger bättre egenskaper i pist och offpist, medans mittmontering ger bästa parkegenskaperna.

Lycka till!

Fel fråga kanske ?!
Haha jo din fråga var lite mongo! Völk är ett bra märke men föredrar Salomon själv!

Fel fråga kanske ?!
Völkl är absolut inget sketet B-märke, och jag har svårt att hitta något märke på marknaden idag som är kasst. Tecno Pro kanske inte anses som speciellt gedigna och bra men för det priset man betalar så tror jag att man får en hel del skida.

Vad man däremot kan skilja på är de nya och de gamla tillverkarna. De gamla märkena är alla märken som du ser Anja med vänner åker runt på i alpina världscupen såsom Salomon, Rossignol, Atomic, Elan osv. Sen har vi de nya märken som Tanner Hall och grabbarna glider runt på, Armada, 4frnt, Movement, Zag, DB, Line (jo, jag vet, de var tydligen de första twintipsen på marknaden, men jämfört med Elan är de relativt nya i gemet). Om de förstnämnda är bättre än de sistnämnda låter jag vara osagt. Många skidor görs idag på samma fabriker och många samarbetar i byggandet av skidorna. Har själv vart på Blizzards fabrik på gränsen mellan Österike och Schweiz och där gjorde de förutom de lite billigare märket Blizzard och en inhemsk sportkedjas märke (typ Intersports Tecno Pro) även de lite dyrare Scott och Nordica.

Så kort och gott, INGET MÄRKE ÄR BÄST, DE FLESTA ÄR BRA, det gäller bara att hitta sin egen favorit.

Punkt slut!

Fel fråga kanske ?!
völkl är riktigt bra, jag kör på expression!faktsikt riktigt sköna och så tycker jag att designen på skidorna är riktigt cleana!

Fel fråga kanske ?!
Är det någon som kan komma med ett noggrant utförande av Völkl V-expression 04/05? sugen som fean på den men vet inget om den..

Tillbaka
Topp