FEl på skidor

Anatoli

Ny medlem
FEl på skidor
Hej.
Några veckor sen köpte jag ett par helt nya Head Xenon SC skidor på Hi sport. När jag komm hem upptäckte jag att på kanterna på visa ställe finns små 1-4 mm långa vita rits. Jag har dragit hand längst kanten och fick glasfibersticka. Jag tycker att det är bedrövlig och konstig. Ska det vara så? Är det fabriksfel på skidor? Ramlar jag någon gång och glider ben längst kanten blir det åtminstonde gore-tex bycksor sönder. Käns inte så bra. Vad tycker ni? Är det någonting som är tillåtet i produktion eller fabriksfel? Kan man rätta till det om det är ingenting att reklamera?

FEl på skidor
Ser konstigt ut. Känner inte till modellen Xenon sx, kanske en SMU modell.
Skidorna är nog 3-4 år gamla. head har inte sålt Zenon serien på några år.
De Zenon skidorna jag sålde var det inga problem med
De jag sålde hette Xenon 2, 4, 6 7 ,10

Senast ändrad:
FEl på skidor
ALPINBUTIK sa:
Ser konstigt ut. Känner inte till modellen Zenon sx, kanske en SMU modell.
Skidorna är nog 3-4 år gamla. head har inte sålt Zenon serien på några år.
De Zenon skidorna jag sålde var det inga problem med
De jag sålde hette Zenon 2, 4, 6 7 ,10
SMU modell - vad betyder det?

FEl på skidor
Smu= speciell make up = är i regel en nedbantad modell specialgjord för en viss kedja.
Dina skidor är antagligen från 2007-2008 eller möjligen 2008-2009

FEl på skidor
ALPINBUTIK sa:
Smu= speciell make up = är i regel en nedbantad modell specialgjord för en viss kedja.
Dina skidor är antagligen från 2007-2008 eller möjligen 2008-2009
Det måste vara så. Den såldes för 1500 bindningar ingick medan ord pris var 5000. Jag skrev lite fel. Skidor heter Xenon X SC. Varför skrev du Zenon flera gånger om dem hetex Xenon X SC?

FEl på skidor
Anatoli sa:
Den såldes för 1500 bindningar ingick medan ord pris var 5000.
HiSport är i mina ögon en skitkedja där konceptet går ut på vilseleda kunder.
HiSports kollegor i cykelbranschen heter Cykelringen.
Båda kedjorna jobbar med att kränga produkter som "har kostat" en eller annan vansinnig irrelevant siffra.
SMU är nyckelordet för HiSport. Cykelringen däremot kränger till stora delar egna märken där det i praktiken blir omöjligt att göra prisjämförelser.
Andra av samma skrot och korn är det däringa Sporttältet (numer Stadium outlet?) utanför Sälen by är ju samma skit...noname-prylar och SMU. 40-70% rabatt eller vad de svamlar om (eller förresten...det kanske är HiSports slogan?!)

Grundregeln är: Kvalitet kostar. Finns ingen som ger bort prylar idag. För kunde man hoppas på en eller annan rea värd namnet men det blir mer och mer sällsynt. Ingen jävel som törs ligga med några lager... Många sportreor idag börjar likna bokreorna....dvs specialtillverkade produkter för reatillfället...produkter i sämre kvalitet än normalt. I bokfallet paperback och kasst papper

Senast ändrad:
FEl på skidor
Förmodligen är det en Xenon 2 som var en Smu modell som Intersport sålde.
SMU modeller används för att man inte ska kunna göra prisjämförelser.
Den är nog lackad som den betydligt dyrare Xenon 10.
Antar att det är en budgetbindning som heter Tyrolia sl 100 med.
Stämmer det här är nog priset mer 2995 rek.
Ett bra sätt att ta reda på om det är en Smu är att gå in på skidmärkets hemsida och titta om modellen finns där.
Har googlat och hittat några sidor från Tyskland där skidan är omnämnd.
Hur som helst 1500 är okey pris.

FEl på skidor
ALPINBUTIK sa:
Förmodligen är det en Xenon 2 som var en Smu modell som Intersport sålde.
SMU modeller används för att man inte ska kunna göra prisjämförelser.
Den är nog lackad som den betydligt dyrare Xenon 10.
Antar att det är en budgetbindning som heter Tyrolia sl 100 med.
Stämmer det här är nog priset mer 2995 rek.
Ett bra sätt att ta reda på om det är en Smu är att gå in på skidmärkets hemsida och titta om modellen finns där.
Har googlat och hittat några sidor från Tyskland där skidan är omnämnd.
Hur som helst 1500 är okey pris.
Jätte tack!!! Det stämmer, det var svårt att jämföra och först och främst hita den här skida. En annan sak. Att gå på hemsida fungerar inte alltid tycker jag. Ny för tiden modeler byts som strumpor. Och åfta finns ingenting om man går på någon hemsida när det är fel årstid. Men du har helt rätt!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp