SimonFabre
Medlem
Fel skida för mittmontering
Tjo mina skidor går typ inte att mittmontera för att det är tjockast typ 5 cm från mitten???
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Några cm framför strecket, frammonterat alltså, du menar väl ändå bakom strecket?A-Pow sa:ja och dom skidorna har måtten 109 / 77 / 103 precis som en "vanlig" skida. dom går att mittmontera utan problem det är ju bara att sätta bindningen i mitten. dock så skulle nog jag montera på eller ett par cm framför strecket för att inte tappa så mycket av skidans egenskaper. men som sagt bestäm du. gå till en skidbutik och be om hjälp att montera så fixar dom det för ett par hundringar.
Alldeles riktigt.JibbPonken sa:hålen som blir fyller dom väl med pluggar
Det är inte speciellt avancerat så i stort alla skidverkstäder borde kunna fixa det. Vart bor du?JibbPonken sa:vet du nån bra affär att göra de på
Kika i närheten av skidans mitt, förmodligen på sidans sidokant, där borde det stå "midsole" eller liknande.JibbPonken sa:och vart sitter det där strecket
sorry blev lite fel där. klart jag menar bakom sträcketLima-ko sa:Några cm framför strecket, frammonterat alltså, du menar väl ändå bakom strecket?A-Pow sa:ja och dom skidorna har måtten 109 / 77 / 103 precis som en "vanlig" skida. dom går att mittmontera utan problem det är ju bara att sätta bindningen i mitten. dock så skulle nog jag montera på eller ett par cm framför strecket för att inte tappa så mycket av skidans egenskaper. men som sagt bestäm du. gå till en skidbutik och be om hjälp att montera så fixar dom det för ett par hundringar.