Fel skida för mittmontering

alla skidor GÅR att mittmontera, en hur bra det blir att åka på är en annan fråga. sen tror jag inte att de är tjockast i mitten av skidan. om du nu inte åker på ett par Armada ARG. vad är det för skidor?

ja och dom skidorna har måtten 109 / 77 / 103 precis som en "vanlig" skida. dom går att mittmontera utan problem det är ju bara att sätta bindningen i mitten. dock så skulle nog jag montera på eller ett par cm framför strecket för att inte tappa så mycket av skidans egenskaper. men som sagt bestäm du. gå till en skidbutik och be om hjälp att montera så fixar dom det för ett par hundringar.

A-Pow sa:
ja och dom skidorna har måtten 109 / 77 / 103 precis som en "vanlig" skida. dom går att mittmontera utan problem det är ju bara att sätta bindningen i mitten. dock så skulle nog jag montera på eller ett par cm framför strecket för att inte tappa så mycket av skidans egenskaper. men som sagt bestäm du. gå till en skidbutik och be om hjälp att montera så fixar dom det för ett par hundringar.
Några cm framför strecket, frammonterat alltså, du menar väl ändå bakom strecket?

Senast ändrad:
JibbPonken sa:
hålen som blir fyller dom väl med pluggar
Alldeles riktigt.
JibbPonken sa:
vet du nån bra affär att göra de på
Det är inte speciellt avancerat så i stort alla skidverkstäder borde kunna fixa det. Vart bor du?
JibbPonken sa:
och vart sitter det där strecket
Kika i närheten av skidans mitt, förmodligen på sidans sidokant, där borde det stå "midsole" eller liknande.

Jag personligen skulle inte rekommendera dig att mittmontera bindningen på de skidorna eftersom de INTE är symmetriska, du kommer döda svänggenskaperna på de totalt. Men det väljer du självklart själv.

Strecket anger skärningens mitt, där skidan är som smalast lätt förklarat, strecket ska matcha ett streck som du förmodligen har under din pjäxa (midsole, mitt på sulan). Men om du nu ända vill ha mittmonterat, och det inte finns något streck där står "true center" eller liknande får du, eller verkstaden, istället mäta ut vart det strecket borde vara.

Lima-ko sa:
A-Pow sa:
Några cm framför strecket, frammonterat alltså, du menar väl ändå bakom strecket?
sorry blev lite fel där. klart jag menar bakom sträcket ;)

Tillbaka
Topp