StinaWelander
Ny medlem
Felanpassade bindningar på begagnade skidor?
Jag är på jakt efter begagnade skidor men är rädd att bindningarna inte ska passa mina pjäxor. Finns det någon risk att bindningarna är monterade på ett sånt sätt att de inte går att ställa in till mina pjäxor (storlek mindre= 24,5) om en åkare med större fötter haft dem före mig?! Monterar man bindningar på olika ställen beroende på åkarens vikt eller är standardmontering alltid bra?
För övrigt skulle jag gärna vilja ha tips på några trevliga skidor. Har idag två par, ett par trevliga pistskidor och ett par gamla Head Super Cross (-02) som behöver uppdateras till något lite modernare (och bredare...?). I stort trivs jag med Super Cross men skulle vilja ha något som flyter aningen bättre. Inte längre än 1,70 och med hyfsat kort svängradie för att vara åt freeridehållet (max 17m), vore skönt att kunna nöja sig med ett par skidor på sikt. Jag är 1,67 lång o väger 55 kg.
Men mest av allt vill jag som sagt ha svar på min fråga om bindningar!
TACK så länge!
/Stina
För övrigt skulle jag gärna vilja ha tips på några trevliga skidor. Har idag två par, ett par trevliga pistskidor och ett par gamla Head Super Cross (-02) som behöver uppdateras till något lite modernare (och bredare...?). I stort trivs jag med Super Cross men skulle vilja ha något som flyter aningen bättre. Inte längre än 1,70 och med hyfsat kort svängradie för att vara åt freeridehållet (max 17m), vore skönt att kunna nöja sig med ett par skidor på sikt. Jag är 1,67 lång o väger 55 kg.
Men mest av allt vill jag som sagt ha svar på min fråga om bindningar!
TACK så länge!
/Stina