Felmonterade bindningar

Schubertan1997

Aktiv medlem
Felmonterade bindningar
Tjena! Hittade ett par av förra säsongens Atris på Stadium i Lindvallen, så valde att slå till och köpa dom. Nu märkte jag dock, på bilderna jag tog av dom att bindningarna är snedmonterade (se bifogade bilder). Skulle ni säga att detta är ett problem, eller är det bara att gå tillbaka och be dom att montera om dom? Be om prisavdrag?

Bilderna hamnade i fel ordning, ha överseende med det.
Tack på förhand.
Skida#1 (den mest sneda)
IMG_5265.jpeg

Skida#2
IMG_5268.jpeg

Skida#1 bak
IMG_5266.jpeg

Skida#2
IMG_5267.jpeg

Felmonterade bindningar
Håller med om att det ser tokigt ut, har du mätt hur snett det är? Det är absolut inte alltid som topsheeten ligger helt centrerade så det kan se värre ut än vad det är om man bara kikar på grafiken.

Felmonterade bindningar
Håller med om att det ser tokigt ut, har du mätt hur snett det är? Det är absolut inte alltid som topsheeten ligger helt centrerade så det kan se värre ut än vad det är om man bara kikar på grafiken.
Har inte mätt, utan bara gjort en visuell bedömning. Tyckte framförallt att #1 ser för jävlig ut.

Felmonterade bindningar
På bild 3 ser man ju det tydligt på att skistoppern sitter snett. Ligger väl emot på höger sida men ganska stort avstånd på vänster sida.
Det där går inte att rätta till utan att flytta bindningen framåt eller bakåt.
Bland det sämsta jag sett om grafiken pö topsheeten stämmer.
Gå tillbaks och be om nya, de får väl ge dig årets modell om inte förra årets finns kvar.
Det är ju inte ditt fel att de har förstört skidorna.

Senast ändrad:
Felmonterade bindningar
På bild 3 ser man ju det tydligt på att skistoppern sitter snett. Ligger väl emot på höger sida men ganska stort avstånd på vänster sida.
Det där går inte att rätta till utan att flytta bindningen framåt eller bakåt.
Bland det sämsta jag sett om grafiken pö topsheeten stämmer.
Gå tillbaks och be om nya, de får väl ge dig årets modell om inte förra årets finns kvar.
Det är ju inte ditt fel att de har förstört skidorna.
Fick valet att reklamera skidorna eller att flytta bak dom 1cm och dra av 35% av inköpspriset, så kände att det var en rimlig ersättning.

Tillbaka
Topp