Felmontering av bindning

Liidas

Medlem
Felmontering av bindning
Jag var inne och köpte en bindning i en skidaffär (dess namn är irrelevant) och tänkte att det var lika skönt att få den monterad i affären så jag lätt dem utföra monteringen. Sen när jag hämtade skidorna två dagar senare, så tänkte jag att allt var frid o fröjd men icke. När jag kom hem upptäckte jag att de borrat fel på båda skidor och troligen mittmonterat dem av misstag först. Sedan satt dem rätt efter mina önskemål, men dom hade fyllt igen borrhålen med plast o sedan satt ett klistermärke över för att de inte skulle synas typ, de sa inget till mig om detta, riktigt jävligt..
Kan jag reklemara skidor helt och hållet eller kräva pengarna till osv? Troligen påverkar det inte skidan egenskaper, men det är ju förjävligt när man köper saker o dom gör sådana fel...

Felmontering av bindning
Börja med att gå tillbaka till affären och påvisa skadan, försök att komma fram till en rimlig ersättning med dem utan att kalla in reklamationsnämnd då det är omständligt och tar tid. dokumentera gärna också skadan (och klistermärkena de satt dit) med tex digitalkamera, om du även har kort med klistermärkena kan du påvisa deras försök till att dölja skadan som ohederligt. för om du inte kommer till en lösning med affären så är det att anmäla det inträffade till ARN eller dyl som gäller.

Vad gäller ersättning kan det vara svårt att kräva för stort belopp då skidans egenskaper antagligen inte har påverkats, dock har det estetiska påverkats negativt. Det som jag tycker du skall trycka på är _att det skall ta sitt ansvar för deras miss_ samt att _de inte påtalade felet_. Jag tycker inte att du skall behöva betala för monteringen samt få rimlig kompensation för skidans "värdeminskning".

Felmontering av bindning
Det kanske inte så mkt till hjälp men samma har hänt mig.

Det var på det gamla goda react där men efter en hel dags slit upptäckt sitt misstag.
Dock fick jag ett par andra mkt hetare skidor efter affärens egna tillkännagivande eftersom skidan jag skulle ha fått inte fans på lager och det fanns heller ingen möjllighet för dom att köpa hem ett par till.

Och eftersom du upptäckte deras misstag på ett ytterst pinsamt sätt (för dom) skulle iaf jag ge dej en saftig kompensation.

Ville bara dela med mig..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp