felmontering av bindningar???

murarn

Ny medlem
jag har precis hämtat ut mina nya skidor som skidbutiken har monterat bindningar på, och när jag kom hem såg jag att det var utbuckningar vid skruvhålen till bindningarna på undersidan av skidan. utbuckningarna går ut ungefär 1mm från undersidan av skidan och jag kan knappast tänka mig att det är bra!!

det måste dom väl fixa till eller gör det ingenting att det buktar ut lite?

Det var ju inte bra... De har troligen dragit åt skruvarna för hårt... kan ju ev. vara för långa skruvar till bindningen oxå...

Lämna in dem till de som monterade dem, annars är det egentligen bara att skruva ur skruven, sätt en kloss mot utbuktningen och slå med hammaren... sen drar du åt skruvarna... normalhårt, inte överdrivet hårt...

Du kommer säkert att se att det buktar ut jätte lite ändå... men det går normalt sett bort efter första slipningen...

Du ska gå tillbaka till butiken och få ett par nya skidor direkt. Inget snack. Inget som nån leverantör har med att göra. Du kan väl kanske deala om att få nån tusing tillbaka kanske??

Skruvarna är för långa. Det blir inga bulor om man bara drar för hårt. Skruva ur skruvarna en bit och gå tillbaka till affären. Kräv inte bara ny montering utan också ekonomisk ersättning för fipplet.

Jag råkade ut för samma grej en gång. Visserligen var det jag som gett montören felaktiga skruvar den gången. Stålkanten släppte i alla fall vid de ställen där skruvarna varit för långa. Detta hände inte direkt heller, utan ett par veckor senare. Trots att jag bytt skruvar, bankat ihop bulorna och slipat laggen. Påpeka för butiken att detta kan hända, för det kan det.

Gör som mig: låt butiken fixa dem, begär garantier och kompensation. Fick själv ett ryggskydd.
Eller så kan du begära återköp.

jag va å kommenterade felen hos skidaffären i dag, och dom skulle fixa i ordning ett par helt nya skidor tills i morgon. så det ordnade upp sig...

tack för hjälpen!

Har du märkt skidorna eller skrivit upp serienumret ellernåt så du är säker på att du får ett par nya?

Dom är nämligen fullt medvetna om att det går att banka tillbaka bulorna också och om dom gör ett bra jobb så har inte du en aning om det är samma skidor... förrän dom går åt helvete!

Mvh

Tillbaka
Topp