Felmontering

Roof

Medlem
Felmontering
hej

det är så att jag har köpt head mojo 70 och när bindningarna blev monterade valde jag att bakmontera dom, för att jag inte bara körde i parken då men nu har jag börjat att bara vara i parken så jag undrar om det är någon ide att flytta bindningarna eller om det går bra att köra med bakmonterade?

Felmontering
Ja anser att man får bättre balans på rails , och så äre det skönare och hoppa , det är inte för sent för en om montering ;)

Felmontering
Bäst med mittmontering när du åker park! Bättre uthopp switch,Snurrar bättre i luften och bättre balans på rails

Felmontering
"En fråga i frågan" Jag har tänkt likadant som dig, fast tvärt om. Alltså att bakmontera mina. Jag kör både park och pist (offpist då det finns snö, vilket det inte gör allt för ofta) med mina exakt mittmonterade atomic deviant. Och nu börjar jag tänka på att bakmontera mina för mera allrounda egenskaper. Men vet inte om det är värt att få fula spacklade hål på skidan för att kunna åka mer allround, speciellt med tanke på att mina skidor inte är några Puder eller pist skidor.
Tänkte bara höra folks åsikter om min idé att bakmontera i mitt fall. finns de bara nackdelar med det? Hur stor skulle skillnade bli i Pisten, Parken & offpisten?

Felmontering
Du behöver inte ha skidorna mittmonterade för att du är i parken! Känns det stabilt så som du har bindningarna monterade nu så fortsätt köra med de så!
Om du bestämmer dig för att montera om dem så kommer sporthandlaren som gör det plugga igen hålen med hjälp av speciella plastplugg!!

Felmontering
kör vidare. det går att åka park utan mittmonterat! fast det underlätar ju något...

sök även i forumet efter Mno:s omröstningstråd om mittmontering.

Tillbaka
Topp