Fest i St.Anton?

• Trådstartare Trådstartare BNE
  • Start datum Start datum

BNE

Ny medlem
Fest i St.Anton?
Tjaa! Ska till St. Anton i februari med ett gäng kompisar! Vill bara veta lite allmänt om det, festställen, backar annat att göra osv? Jag vill veta allt!
Främst festandet, vart ska man gå?

TACK :)

//BNE

Fest i St.Anton?
Tja! kom precis hem från Anton o det finns sjukt bra festställen där, man börjar vid 4 tiden på Krazy kangoroo som ligger mitt i backen på väg ner till kabinen i st anton, det är lätt världens bästa afterski ställe. senare på kvällen så e det bara att dra en sväng på huvud gatan i anton så hittar du bra ställen, tex bobbos kandahar funky chicken m.m riktigt bra fest överallt.
lycka till o ha det najs

Fest i St.Anton?
Jasså, hur länge var du där då?

Man börjar festen redan 4 alltså, när slutar man?
Förstår att man måste vara i skick för att orka med morgondagen för man måste ju hinna med skidåkningen.
Är det dyrt där nere? vad kostar ett gals/flaska på afterskii o. på huvudgatan? ngt bra förkörksställe?
Vill veta allt!

// BNE

Ps. Ngn som vet ngt om "hotellet" Haus Schuler?

Fest i St.Anton?
Har varit i Anton ett par ggr och skall ner i slutet av feb. Helt grym skidort..

1/2 liter öl på after ski: 4,20 €
1 burk Coca Cola (33 cl) i mataffären: 0,45 €
1 normal pizza: 8 - 9 €
1 normalportion spagetti och köttfärssås på restuarang i backen: 8 €
500 g spagetti: 0,50 €
1 Kinderägg: 0,60 €

Fest i St.Anton?
blum sa:
Tja! kom precis hem från Anton o det finns sjukt bra festställen där, man börjar vid 4 tiden på Krazy kangoroo som ligger mitt i backen på väg ner till kabinen i st anton, det är lätt världens bästa afterski ställe. senare på kvällen så e det bara att dra en sväng på huvud gatan i anton så hittar du bra ställen, tex bobbos kandahar funky chicken m.m riktigt bra fest överallt.
lycka till o ha det najs
HAHA Orka säga Anton istället för St. Anton, Låter typ som man har kommit hem från någon polare som heter Anton och som har Tv-spel. Låter Sjuuukt. Skärp dig, NU!!!

Fest i St.Anton?
Mooserwirt är definitvt värt ett besök som alternativ till krazy kanguru, där får man lyssna på skön tysk umpabumpa musik och så får man sitta utomhus också :)

Burger Express vid Nassereihn bahn ska ni definitvt äta på och såklart Hermans vid terminal west, han är helt knarkig den killen eller åtminstone konstant full men HBs kan han göra

se till att inte slösa tid på pisterna i st anton utan ta er till zurz, lech oberlech och rendl direkt

förresten så kan du i fortsättningen söka på forum till sånna här saker, det finns massvis med posts om stanton samt recensioner om offpistrepor fest ställen osv osv.

och makondelen, vad skulle det här forumet vara utan folk som dig som inte har någon som helst koll på vad som är värt att skriva eller vad som har med tråden att göra. Låter Sjuuukt. Skärp dig, NU!!!

Fest i St.Anton?
Ja vet att det finns en massa sånna här trådar men efter att letat i en kvart så tyckte jag det var dags för att göra en ngt fräshare :P

Men vart går man för att hitta den mer ungdomliga publiken?
Ngn som vet ngt om Haus Schuler? det ligger i Nasserin
Är det långt från Nasserin till centrum?

Tack på förhand!

// BNE

Fest i St.Anton?
Haus Schuler ligger ca. 200 meter från centrum, så på knappt fem minuter står du mitt på huvudgatan omringad av uteställen och matbutiker..

Jag bodde på Schuler förra året och var riktigt nöjd. Det är ett litet mysigt hotell/pensionat, som ligger nära centrum och lift och ägaren "fru schuler" är riktigt snäll och trevlig! Helt random kom hon upp ibland till vår studio (riktigt fräsch, nyrenoverad) och städade, bäddade, plockade ner och satte på diskmaskinen m.m.
Hon lät oss även ta in en fjärde person (en kompis som kom på besök från ischgl) i två nätter i vårt 3 bäddsrum, och vi behövde inte betala en spänn.

Fest i St.Anton?
St.Anton = Fest och bra offpist.

Om träffar en dålig snövecka kommer ni troligen hänga mer på afterskin än i pisten. St.Anton har helt j*vla värdelösa pister. Lech / Zurs lite bättre men fortfarande sämst. Rendl fungerar om det är riktigt soligt och fint.

Och..: De kan f*n inte pista i anton! Helt värdelösa.

Fest i St.Anton?
Gud vad gött, trodde att Haus Schuler låg 1 km från centrum!

Ok, nu tror jag jag kan allt om festandet faktiskt :P

Men

Hur lång tid tar det med buss till St. Anton?
Åker buss med Lion Alpin och börjar i Gbg kl 9 på morgonen.

Om det är ngn som vill tillägga ngt om priser eller fest så gör det givetvis inget!

Tack igen ! :D

// BNE

Fest i St.Anton?
Har åkt med Lion 2 ggr till Anton och skall åka den 29 feb från gbg.

Det tar nästan precis 24 timmar. Du anländer ca kl 9 i St Anton. Så man får 8 skidagar med Lion :=)

När skall du åka?

Fest i St.Anton?
Om vädret suger kan man alltid glida upp till badhuset. (Arlberger-well) Där har de även nakenbad (bastu) där folk (familjer med söta döttrar) glider runt näck.
Jag jobbade en säsong på Die Einkehr http://www.die-einkehr.at/ och där är det gott käk. Även dottern är fin, även om bilderna inte gör henne helt rätt.
Goda hamburgare har de även nedanför Nasse-bahn (inte express som någon nämnde tidigare) utan en liten rackare till bilsläp som gör riktigt smarriga burgare. (Är alltså en grill på hjul).

I övrigt är allt dyrt som satan om man inte känner folk (kan bli lite svårt att komma in som säsongare när ni är bleka som vårtor) men sånt är livet!

Hoppas ni får kul

Fest i St.Anton?
Vi åker den 1 Februari, alltså V. 6 gör detta ngt?

Enligt Lion Alpin börjar allt folk komma V.7 men det är lungt eller? kan tänka mig ständig fest i St.Anton!

En annan fråga till er som har varit där, hur mkt pengar gör man av på en resa med buss? Alltså från det att man lämnar Gbg tills att du kommer hem igen, 5000 Kr, 6000 Kr?

Jag tackar för alla tips jag kan få!!

// BNE

PS. Nakenbadet lät intresant ;)

Fest i St.Anton?
Det är alltid fest, oavsett om de är mycket svenskar eller inte, vi skibums är ju här hela tiden och utgång blir de alltid titt som tätt.

Fest i St.Anton?
BNE sa:
Vi åker den 1 Februari, alltså V. 6 gör detta ngt?

Enligt Lion Alpin börjar allt folk komma V.7 men det är lungt eller? kan tänka mig ständig fest i St.Anton!

En annan fråga till er som har varit där, hur mkt pengar gör man av på en resa med buss? Alltså från det att man lämnar Gbg tills att du kommer hem igen, 5000 Kr, 6000 Kr?

Jag tackar för alla tips jag kan få!!

// BNE

PS. Nakenbadet lät intresant ;)

Fest i St.Anton?
Bilder från förr (1981, första skidresan, 860 spänn med buss, halvpension, boende i Pettneu): För en 100 Schillings-sedel (30 spänn då) fick man 5 stora (halvliter) öl, dvs 6 spänn styck.

Redan då gällde Krazy Kangaroo för after-ski.

Har det snöat, åk till Stuben!

Sen dess har man varit och åkt skidor där två gånger till och övernattat ett par gånger sommartid (Haus Anna) på väg hem från MC-semestern.

I år går resan till Whistler (om två veckor, i två veckor).

Du kommer gilla S:t Anton (om det är bra med snö vilket det brukar vara även med dagens skithuseffekt).

Fest i St.Anton?
Åker också till St Anton 1 feb med lion..

Kliver på i sthlm, Har med två polare =)

Någon som nyss varit där som vet om texten på deras sida "perfect powder" verkligen stämmer ?

Fest i St.Anton?
Tja jag är en grabb på 18 år.
jag skall ner till st anton med tre goa kompisar.
jag har aldrig varit i st anton innan så jag undrar lite saker bara.
1. vi skall bo på pension gruber är det långt in till byn? hur lång tid tar det att promenera?
2. vilka är de fetaste fest ställerna.
3. finns det något grannsystem som har bra pistar?
tack på förhand..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp