Feta lagg?

• Trådstartare Trådstartare MattiasSt
  • Start datum Start datum
M

MattiasSt

Guest
Feta lagg?
En fråga bara...Jag ska köpa twintips snart. Åker mycket offpist och jibbar men är feta skidor bra att jibba med?

Feta lagg?
eller Line Chronic om du får tag i dom det vill säga...(det finns lite Line skidor på oslosportslager.no), annars är nog redan nämda skidor riktigt bra alternativ

Feta lagg?
Man behöver ju inte köpa överdrivet breda skidor för att åka offpist.
80-90mm funkar utmärkt i svenska förhållanden iaf.

Feta lagg?
gotaman är ju bredare än seth pistol och Vicious. mera som "tar imot" i snurren.. men tror inte viktskillnaden är så stor mellan k2 o völkl

Feta lagg?
Köp ett par backcountry-jibbskidor... då kommer du nog hamna rätt... med en bredd runt 90-100mm. Sen är frågan hur mycket du prioriterar pistegenskaperna. Och fundera lite på var du åker, om du åker mycket i staterna kan ju ett par Seth P. eller Seth V. fungera bra, men om det blir svenska förhållanden så blir de nog lite för mjuka för våra snöförhållanden...
Jag skulle tro att Big Trouble, Karma, Scratch BC, Salomon Gun, Mojo 90 och kanske Stöckli Snake BC skulle få dig att bli glad ute i snön... Använd skiddatabasen och kolla runt lite...

Feta lagg?
Ok!.jag kör bara svenska förhållanden och jag vill ha en bra skida i både park och puder men också lite pist...jag får kika runt lite mer i databasen:)

Karma och public enemy verkar bra allroundtwintips;)!

Tillbaka
Topp