Feta lagg!?

morran

Ny medlem
Feta lagg!?
tjabba!
är ute efter ett par feta twins lämpade för friåkning. tycker det skulle vara roligt att ha något udda märke, dels för att det är roligare och för att stödja deras tillverkning. har kikat runt lite på nätet och hittat lite skoj men undrar om någon har bra förslag och erfarenheter? om det finns någon som avråder mig från ett udda märke så kan jag ju ändra mig om bra argument framkommer. ge gärna förslag på märke, modell, längd och en liten motivering om ni kan!? (hemsideadress om så finns)

jag är 176 lång och väger 68 kg om det hjälper till...

tack på förhand

Mårten Ågren

Senast ändrad:
Feta lagg!?
k2 maden ak, 179 - helskojjigt lagg, väldigt mjuk. funkar även bra i pisten.. men blir det det minsta isigt är är du rökt. annars trevligt. funkar i parken och även i stan.

Feta lagg!?
Appelsved sa:
Scottybob var ju sjukt snygga i trädesign, vadan den tokiga tailen dock?
Citat http://www.scottybob.com/alpine/alpine-index.html: "Scotty-Bob's (...) design has a shorter uphill edge, increasing pressure along that edge. With more weight on the uphill edge, stability and control are dramatically increased. The result is a ski with unparalleled carving performance."

Är det nån som testat att åka Scotty-Bobs med fast häl?? Vore intressant att höra hur det funkar det där med kortare innerkant...

Feta lagg!?
Hendryx skidor verkar onekligen väldigt spännande med mycket nytänkande men gillar du inte att svänga utan mer åka fort, fort, fort kan det vara värt att kolla vidare då man kan ana att det är skidor som behöver svänga mycket för att behålla stabilteten. Kingswood (www.kingswoodskis.com) är twintips med bambukärna från Nya Zeeland, verkar tokigt bra. Annars finns Schweiziska Birdos (www.birdos.com) som är ett tämligen udda märke med gott rykte. Vill du ha något lagomt udda men ändå hålla dig till fabrikstillverkade prylar kan 4frnt EHP 190 eller Armada ANT 191 vara prima alternativ.

Feta lagg!?
Ryktena från andra sidan dammen säger att skidor från Fat-ypus (http://www.fat-ypus.com/) ska vara the shit när det gäller puder.. deras feta "alotta" med 140 mm midja ska tydligen till och med lätt kunna carvas i pisten.. om detta stämmer så är det väl en mindre revolution...

Feta lagg!?
Manga: Det är väl iofs så som Hendryx fungerar. Jag har 132 i midjan och 17 meters svängradie så. Så det är inget nytt.

Mr Mute

Feta lagg!?
nä de e kanske sant jenkarna har nog inte hört talas om hendryx så.. jag har inte provat någon av dem så.. Däremot så står det ett par sir francis bacon i hallen och väntar på att rastas... För hoppningsvis så har K2 fixat Lines problem med kvaliten...

Feta lagg!?
har bara hört att hendryx är mjuk inget annat tyvärr fast är grymt sugen på å prova dem.. någon som vet om man kan prova ett par någonstan???

Tillbaka
Topp