Feta skidor

Jerker

Ny medlem
Feta skidor
verkar vara på tapeten. Jag tycker det är konstigt att det inte dykt
upp förrän nu. Vi monoskidåkare har ju gått i bräschen för feta
åkdon ganska länge nu.

Det som gör mig lite bekymrad , nu när skidindustrin och alla
wannabies fått upp ögonen för breda skidor, är designen. Har letat
länge, men det finns inga breda skidor med tuffa motiv på. Varför
finns det inga skidor med drinkar på eller en åkare i motljus som
gör en backscratch.

Är det någon som har en aning?

Monoåkare som tänkt sadla om (men inte så länge skidindustrin
fortsätter sin konservativa design av skidor)

Feta skidor
Du har helt rätt, min vän. Dessutom är ju kläderna helt åt fanders. Tack ja vet jag mitt Ski-Yot-ställ eller tyskarnas tighta zebrabräkter. Personligen tycker jag inte det är så konstigt att skidbyxorna åker av rätt som det är på afterskin när skidklädesdesignerna verkar ha hämtad inspiration från rymdindustrin, eller möjligen någon sopstation. Nej, slimmade dräkter med lite flärd, midjekorta jackor och lagg med solnedgångsmotiv, allt i kombination med långa skidor, krökta stavar och könshåret i lågor är vad som gäller. Får vi bara igenom det kommer nog börsen rycka upp sig, kronan stärkas, Mellanöstern stabiliseras och alla bli snälla igen.

HWC HitMe

Mannen, Myten, Monokungen

Feta skidor
Det som gör mig mest upprörd är att märken idag tagit bort neon och motljus bilder och ersatt dessa med enfärgade eller mönstrade brädor. Ta det välkända märket "SnowShark" ifrån usa, finns ingen neon eller drinkar där inte. Tacka vet jag rossignols gamla trotjänare. Men en mono är ju alltid en mono!

Tack för ordet!

Feta skidor
Det blir nog ändring hos skid/brädfabrikanterna nu!
En samling ironiserande gnällspikar är nog precis vad dom lyssnar på när det gäller designen på nya skidor/brädor! Självklart kommer dom att börja göra fula skidor/brädor nu när dom vet att det är det ni vill ha!
GNU/nybörjaren

Feta skidor
Gnu, du skriver på din presentationssida att du inte gillar trångsynta människor med besserwisserattityd.

Här ovan ger du dock intrycket av att tycka att vi brantåkare är sjusärdeles gnälliga och allmänt jobbiga. Det lyser igenom, tycker jag mig se, att du tycker vi brantåkare är just trångsynta människor med besserwisserattityd. Jag hävdar att detta måste bero på dåligt självförtroende eller avsaknad av självdiagnos.
Jag kan bevisa detta:

Betänk att genom att inte förstå oss visar du själv prov på trångsynthet. Ja, i själva verket implicerar ju själva egenskapen att inte gilla trångsynta att egenskapens innehavare själv är trångsynt. Att vara trångsynt men inte gilla trångsynta betyder då antingen att man inte gillar sitt jag eller att man inte förstått vad man är. Vilket skulle bevisas.

HWC HitMe

Mannen, Myten, Metapsykologen

Feta skidor
HaHAHa, det här ju riktigt kul!

Du har 2 små fel i ditt resonemang.

Det 1:a är att jag skulle tycka att Ni brantåkare skulle vara trångsynta, det är fel, jag tror inte att ni skulle trivas på världens alla berg och alla dessa olika, märkliga människor som man där träffar på om så vore fallet. (ej heller att dessa människor skulle trivas med er vilket dom verkar göra om man tittar i era gästböcker)

Det 2:a är att jag ej skulle tycka om gnälliga människor, det är fel det med, utan gnäll skulle man missa många roliga diskussioner.

Och Ironi är alltid ironi, även om det kommer från mig!

Vi hörs igen!

Feta skidor
Och desutom som du så klokt skriver på din egen sida:

"Om du tror du förstått har du inte fattat nå"t"

MVH
GNU

Feta skidor
ahhh... tycker GNU skjuter lite härliga gummiband... det svänger lite!! hohoho... ser fram emot lite mer underhållning!!

Feta skidor
fru gnu sätter nya rekord för var uttalande. Jag vill ju inte racka ner på någon som har så uppenbara problem så hon blir tvångsinkallad på KomVux. Jag känner bara sympati med dina stackars föräldrar som skäms över att fått en sådan avkomma. Kan det vara brevbärar"n som vart framme månne? Istället vill jag önska dig lycka till på färden i det vingliga liv du inlett. Och kom ihåg att inte böja dig fram efter tvålen fastän den store muskulöse mannen bredvid i duschen hemskt gärna vill att du skall. Det kommer antagligen att vara som när din farbror tog ut dig i ladan.

Feta skidor
Hej du radikala.
Man kan ju i och för sig förstå JCMs funderingar.
Att jag frivilligt deltar i ett forum där sådana människor(?) som JCM framför sina åsikter/gör sina påhopp gör ju att man kan ha vissa tvivel angående min mentala hälsa.
Fortsätt må väl!
GNU

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp