Fetaste bailen ni gjort.

• Trådstartare Trådstartare ERIKSEDIN
  • Start datum Start datum
E

ERIKSEDIN

Guest
Fetaste bailen ni gjort.
Själv körde jag i stryn, någon gång i juli.
Det fanns ett hopp, (som var grymt skön) med kanske 7-8 meters gap.
Jag trog några 360 grabs o sånt man gjort förra säsongen. Men det var ju grymt många där som drog backflip, cork o.s.v. Jag skulle ju också prova något nytt, såklart. Hade klarat 540 lite halvt sist jag åkte, så varför inte prova nu ? tänkte jag.
Jag körde bara och kom runt ordenligt, men hade en aning för lite fört. Landade på kanten. SMACK ! Slog i huvudet i kanten och gled ner på landnigen. Jag känner att hela munnen är trasig, och att det svider som fan i hakan så jag känner efter om det finss några tänder. Alla satt kvar men när jag tar utt fingrarna är jag helt blodig. Jag tänkte att jag borde åka ner till liften, där en liftkille sa åt mig att fort gå upp till nån stuga. Jacken var helt blodig. Dit gick jag och när jag såg i en spegel hade jag bitit igenom hakan utifrån liksom, jag hade mina tänder över läppen och när jag slog i kanten åkte tänderna rätt igenom. Tre stygn och ett fint litet ärr på hakan !
:D Berätta nu eran värsta krasch !

Fetaste bailen ni gjort.
ajfaaan de lät inge mysigt.. :/

jag har väl bara gjorot onödiga slams.. typ flugit för kort å stompat på platån å krossat hälarna så man inte kunnat åka på några veckor..

men de värsta va väl typ dagen innan sportlovet 2005.. jag är svinpepp och allt har gått asbra hela dagen, bestämmer mig för å köra 540-sw 540 i en line på 2 hopp
efter första stompade 5an så känner jag att jag har för mycket fart och vill inte droppa in sw i andra hoppet.. så jag gör ett försök på en sw butter 180 så jag ska komma framlänges, men självklart så lyckas jag få hugg på tailen ner i snön och jag kastas frammåt med magen/huvudet först
allt blir svart och jag känner en rejäl jävla smärta.. ONT! tänker jag bara.. helvete nu är de nått som inte står rätt till.. det bara snurrar i skallen.. och magen känns heeelt tom och jag vill bara kräkas och dö å allt sånt..

kan knappt ställa mig upp på benen själv.. men tillslut lyckas jag iallafall ta mig ner till liften.. som tur är jobbar farsan i den lokala skidshopen och jag går dit för hjälp.. men SJÄLVKLART så har han inte tid för mig.. och jag blir sittandes i enorm smärta på en hård jävla träbänk i 1 timme innan vi kan åka hem..
när jag komm hemm vågade jag knappt sova.. kunde inte andas på hela natten och allt var ett helvete,, magsmärtorna går inte att beskriva och jag började förstå att nått verkligen inte stod rätt till..
dagen efter blev jag liggandes hemma i soffan hela dagen i hopp om att de skulle gå över.. kunde varken äta eller gå på toa så ont hade jag, men icke,, de onda gick inte över så på kvällen skjutsar farsan mig till sjukhuset som tur är..
efter att setat i kö i typ 4 timmar blir jag liggandes på en bår och tagen till magnetröntgen.. dom kollar magen och säger typ "ja du jesper, de va tur att ni åkte hit tillslut.. hade du väntat en dag till hade du nog vart död..."
de va ju roligt att höra! haha
de va mjälten som pajjat.. (mjälten är kroppens blodreserv typ) och allt blod i den hade runnit ut i magen å låg å skvalpade mellan alla inre organ.. lagom mysigt vill jag lova..
så efter att ha tillbringat hela sportlovet stillaliggandes i en hård sjukhussägn fick jag tillslut åka hem efter att ha hört orden.. de är nog bäst om du håller dig borta från skidåkningen minst 12 veckor..
lyckat säsongsslut.

Fetaste bailen ni gjort.
typ overshoota och överrotera en cork 7 i tandådalen, det hoppet i stora backen..
landa 90 å ramla liksom neråt i landningen, slog i huvudet å axeln..
Blev typ snurrig som fan, spydde å kunde inte äta så ja fick åka til sjukstugan..
Där sa doktorn att ja hade fått lätt hjärnskakning å en blödning i axeln.
Nästa dag va ja i kläppen å hoppa i alla hopp, käka alvedon å skit :p
Hade iaf ont i axeln i nästan en månad efter.. :P

Fetaste bailen ni gjort.
Oj jeppe, det där var inte roligt att höra, aj som satan!

Jag har många bails i min lista, här är en av värstingarna:

Min värsta var nog för 2 månader sen, där jag skulle sätta framåtvolt i jib academy, men bindningen slets loss i luften (OBS! Det är en snowboardbindning, sånthär SKA inte hända)
Och så var det med fejjan rakt ner i snön. Blodet rann över hela näsan och jag hade ännu en fläskläpp till. Resultat: en spricka i näsbenet och en misslyckad jib academy för min del.

En annan sak är att jag håller på med parkour. Jag klarade av en fet line och för att sätta det sista (så att det skulle vara cleant) så skulle jag hoppa över en slags gatuskylt. Jag klarade av att hoppa över skylten men foten fastnade på den, så jag åkte med hela pannan rakt in i trottoarkanten, feeet spricka mitt i ögonbrynen alltså.

Sen hamnar krashen i orsa högt uppe också, men skadade mig int lika hårt då...

... och så har vi andra krascher som jag inte orka ta upp nu.

Senast ändrad:
Fetaste bailen ni gjort.
Jag skulle prova backflip första gången, jag underroterade å landade rätt på skallen. Jag har också faceplantat så jag skrapade upp halva ansiktet, De är mina värsta bails.

Fetaste bailen ni gjort.
Jag överroterade och overshootade en lincoln i kungsberget. Slog i skallen och tuppade av. Sen fick jag åka till sjukstugan där dom sa att jag hade fått en lätt hjärnskakning och en blödning i axeln. Haar fortfarande ont i axeln...

Fetaste bailen ni gjort.
har bara gjort småbails, men i helgen så gjorde jag ca: 30 småbails och varje gång så landade jag mellan revbenen och knäskålen.

Fetaste bailen ni gjort.
Ja körde dh i hemma backen. Hade precis dropat nån meter och kom in i mot en kurva, ja lutade mig för å börja svänga, märkte nått var fel, styret gick inte rubba å ja drämde rakt in i ett träd. Senare när ja plocka isär hojjen så såg ja att hela styrlagret var totalt ihoptrykt. :P kul kul

Fetaste bailen ni gjort.
Hmmm inte gjort nån riktigt fet snowboard/cykel bail än så länge.. peppar peppar
men när jag var runt 8-10 bast så skulle ja hoppa från en båt över till en betongbrygga... när ja tar fart och ska hoppa så åker båten ut, vilket resulterar i att jag kommer för kort och river upp hela smalbenet

Fetaste bailen ni gjort.
hoppade lite i skogås(cykel) framhjuls dunka och landa platt på nyckelbenent, (skulle vara borta i 8 veckor, sen efter 4 trodde jag att jag var en viking och börja köra igen, samma dag började jag köra samma hopp, 3 åk senare gjorde jag samma sak fast i 3 hoppet i stället för första, vart borta i 12 eller 14 veckor, inte kul

Fetaste bailen ni gjort.
Doooug sa:
hoppade lite i skogås(cykel) framhjuls dunka och landa platt på nyckelbenent, (skulle vara borta i 8 veckor, sen efter 4 trodde jag att jag var en viking och börja köra igen, samma dag började jag köra samma hopp, 3 åk senare gjorde jag samma sak fast i 3 hoppet i stället för första, vart borta i 12 eller 14 veckor, inte kul
Det kommer jag ihåg :)

Samma line som doooug körde i, första hoppet, laddade på REJÄLT med fart, hoppade av cykeln i luften och landade platt på stenhård jord mitt emellan andra kicken och första landningen. Min fot ser ut som en bulle, jag hade krossat hela hälbenet, och det första doooug säger när han kommer fram till mig är: Jag tror du har brutit foten. NO SHIT, sherlock, där ligger man och gallskriker.

På skidor har det dock inte vart speciellt allvarliga vurpor, kommer dock ihåg en: Jag körde störtlopp ner för backen och skulle hoppa över en knöl, i luften så trycks mina skidor ner så nosarna åker rätt ner i backen och jag drar fetaste faceplanten. Två stora sprickor i gogglarna, mitt ansikte är svullet som få och jag fick hjärnskakning. Man fick många blickar när man gick in i cafeterian. :)

Fetaste bailen ni gjort.
AA jag ramlar inte på skidor men en gång ramla jag på studsmatta! Jumpalektion i skolan, vi har en skön skummgummigrop att träna feta hopp ut i! Jag har gjort ny dubblar under lektionen, så när lärarn säjer nu ska vi sluta tänker jag: Nu ska jag stajla för alla! Pumpar superhöjd på mattan(obs supertävlingsstudsmatta). Ska presis hoppa ut i gropen när jag kommer för långt fram jag, jag flyger högt som rätt ut och framåt! sprattlar som fan med super framlut och landar på betong golv med armarna först. jag känner mej fett yr och min kropp är cp, kollar på min vänster arm den är 90 grader åt fel håll!jag reser mej upp och säjer jag har brutit armen. min lärare panikerar och slänger ut alla sen åker jag till sjukhuset. känner att jag har pain i den andra armen med. väl på sjukhuset kommer dom framtill att jag brutit båda benen i vänster arm på ett cp sätt och att jag har en spricka i höger armbåge. operation och 12 skruvar i vänster armen, invalid låååångt tag med två cparmar haha ! detta var förra året i mars..

Skidor! jag va trysil och körde härom veckan med skolan haha. gick fett bra första gången jag åkte sen körtelfeber så var superpepp. körede diverse fräna hopp. sen skulle jag göra en 540 i första hoppet. stompar bajset ur 540n och åker coolt baklänges mot mina polare. då ska jag vända till framåt igen fastnar mitt ena ben i snön som är rätt mjuk. jagg känner hur mitt knä dör haha! superklantigt! låg sedan på soffan i 4 timmar.. väl hemma så säjer doktorn att jag har haft av nå ledbands mojs och måste softa ännu meeer:) jiippi där är jag nu haha!

Fetaste bailen ni gjort.
i år må de vara när jag överroterade superman front
ansiktet small i rätt skönt:) kommer på film så inget jag behöver skriva en uppsats om:D

jag och hyllengren gjorde ju 2 ganska fina plattlandningar ca 2m bakom (framför:S) nollen i kläppens första och studsade ner till botten, ryggen var fin efter det! haha.

förra året var de nog när jag istortsett pungade (lårade:P) ett högt handrail, sw cork 270 till mage eller nån overshoot i kläppen

Fetaste bailen ni gjort.
Jag körde en rätt go på Jullovet. Jag och 2 kompisar åkte i Vemdalen där parken var avstängd pga. det isiga föret och det var inte heller nå vidare ställt med pisten, följdaktligen så blev det alltså offpisten som fick erbjuda åkning.

Vi hittar en jävligt sköne line i snårskogen med härligt med puder. Allt bra så långt och ända fram tills att vi kommer ner till pisten. Min ena kompanjon står nere på en isig plätt där jag blåser förbi någon meter bredvid, flyger ytterligare nån meter och rasar in med sidan i ett träd. Ringer upp sjukupplysningen och får rådet att knapra lots of pills och inte åka på någon vecka.

Tillbaka på skidor dagen efter :D

Fetaste bailen ni gjort.
Jag la av en relativt kraftig krasch för ungefär 2 veckor sedan.

Var i Bydalen med skolan och eftersom man var tvungen att visa sig lite cool så satsar jag på att göra en misty 540. Eller jag tänkte i vart fall göra det.
Fegar ur lite innan hoppet, dvs. att jag bromsar lite men jag kör på ändå och börjar rotationen som går helt åt helvete då jag även roterar alldeles för långsamt...

Prickar precis knölen på platån innan landningen med ryggen först. Kraften i smällen var så kraftig att jag studsade upp från knölen och landade på huvudet nedanför landningen.
Har en liten minneslucka men det kommer en polare och kollar om jag är okej varpå jag säger "de e lugnt, tappade bara luften".
Jag är helt snurrig, reser på mig och kör på mot nästa hopp... Där jag gör en vanlig tailgrab men i all förvirring så släpper jag inte graben utan landar i samma position som en tweakad tailgrab.
Jag fortsatte att åka resten av dagen samt dagarna därpå trots att jag morgonen efter kraschen var så vimsig så att jag omedvetet satt och åt fil med kniv och gaffel.
Orkade inte besöka sjukan men någon sjukgymnast kom dit jag bodde och rätade tydligen ut min rygg då jag enligt henne fått en kotförsjutning.

Jag kan ju bara undra hur det hade gått utan ryggskydd och hjälm :/

Landade likadant för 2 år sedan på ett cork 720-försök fast då med höften först. Kunde inte gå och skickades till en läkare som sa att jag drabbats av "snapping hip". Det var också en intressant krasch.

På cykel så har jag lyckats krossa revben, svanskota, sprickor i handleder, spricka i foten, hjärnskakning...

Nu fick jag med många skador... Men ja... Det är den senaste som är färskast i minnet och därmed den värsta :P

Fetaste bailen ni gjort.
och jag har en ännu värre, det var på min födelsedag när jag fyllde 5år, jag hade nyss fått en sprojlans 20" logan och var ganska midget så nådde inte ner med fötterna till marken, så skulle jag stajla för några typ 15 åringar igenom att stå (sittandes) med en fot i marken, men jag nådde inte ner så ramla på en nyklippt gren och fick den mellan revbenen och in i lungan, sprutade ut blod och shit, det gjorde ont hihi. och sen fick en ankarlift i ögat så jag krossade ögongloben, slutade med glasögon och en jävla massa opreationer! och le_phoque "bröt" mitt revben i stryn och punkterade mina lungor, peace out hihi

Fetaste bailen ni gjort.
jag gjorde en fet krasch för typ en vecka sen i väsjö faktiskt. Jag tänkte prova en sån där sitta-ner-på-skidorna-som-tom-wallisch 360 på hoppet. Jag åker ner då flyger och gör rotationen rätt snyggt, men jag kommer inte ner normalt. jag landar på ryggen och glider in i nätet. hade skitont i ryggen i flera dagar efter det, kunde knappt sitta på en vanlig stol....

Fetaste bailen ni gjort.
jadu, för bara någon månad sen var jag och en kompis i backen, hade gått väldigt bra den dagen. så i barnbacken kör jag baklänges över nå små hopp som vilken unge som helst kan åka över. kör ner brevid guppen i ett dike och åker baklänges in i ett stolpskydd. hela lift kön med barn på 5-6 år börjar självklart skratta och jag fattade inget. så ligger man där ett tag och fattar att det måste sett sjukt kul ut och börjaar asgarva själv. sen har man väll gjort ett antal magplask oxå :) fast jag har aldrig rytit något eller behövt åka in på sjukhus

Senast ändrad:
Fetaste bailen ni gjort.
Skulle dra en 360 ute i skogen ut för ett 2-3 m drop kommer inte riktigt runt utan blir en 180 landar platt och lite hårdare än jag tänkt vilket resulterar i att jag slår ansiktet rakt ner i mina knän, näsblodet sprutar och hjärnskakningen var ett faktum.

Fetaste bailen ni gjort.
haha lätt när jag skulle dra en frontflip men som blev too slow...landade kant på ryggen och så var ju landningen såklart i is, å så hade jag ju såklart glömt ryggskyddet hemma...inte mysigt, sov inte bra på flera månader,

Peace.

Senast ändrad:
Fetaste bailen ni gjort.
Jag stod och kissade och hade mig, när jag plötsligt halkade baklänges och tappade "lemmen" och kissade ner hela täckbyxorna.. hihihi

Jag tror att jag halkade för att jag stod på en isig liten slätt vid sidan om backen, med pjäxor på förstås.

Senast ändrad:
Fetaste bailen ni gjort.
Inte värsta vurpan men den var nog den jag har skadat mig mest på.

Var för självsäker, ni vet hur det är i små blåa hopp. Det var i alla fall i kungsberget förra året. Hade glidit igenom röda linjen sista åket på dagen och tänkte latja lite i dom små hoppen nedanför. Kör 180 i dom 2 första och i det 3dje så landar jag platt på en isfläck det smäller ganska bra och jag känner att det är nått fel med axeln. Jag försöker med hjälp av högerarmen resa mig upp men det funkar bara inte. Jag åker ner till sjukstugan för jag tänkte att axeln hoppat ur led så dom kan väll säkert knäcka tillbaka den. När jag tar av mig tröjan där inne ser jag att jag har en stor jävla knöl vid axeln och dom säger att den är ur led och att jag ska åka in till gävle sjukhus.
När jag väl är där så får jag gå in till en doktor som nästan inte kunde svenska... fattade inte ett piss. Efter rönken och 4 timmars väntan säger dom att jag har brutit nyckelbenet. Och jag blev lite småsur eftersom jag skulle till trysil veckan efter...

Jag får en sån där stödsak och doktorn säger att jag inte ska åka skidor på ungefär 4-6 veckor. Veckan där på åkte jag för fulla muggar i trysil och ramlade och hade mig. Och jag gick inte sönder igen :)

Därför säger jag: Har respekt för blåa hopp (haha) och skippa första och sista åket på dagen.

Over and out!

Fetaste bailen ni gjort.
Ja laddade bajset för att hoppa rött så ja satt mig ner och tänkte att nu jävlar me ja tänkte så mycket så ja glömde resa mig så ja kom sittandes upp på kicken i en kuslig fart och flög som en jude och landade längst ner på platten men ryggen fört!

Senast ändrad:
Fetaste bailen ni gjort.
hade en lustig vurpa från flottsbro när ja va en jävla wannabe som inte kunde göra 180. av någon dum anledning fick ja ett dampryck å bestämde mig för å hoppa på big jumpet. de året va hoppet ganska stort så ja hade alderles för lite fart.
väll när ja landa landa ja en meter för kort på ålatten å studsa (utan skidor)
ner på fejjan i en 10 meter lång faceplant i landningen.
sved som fan så gick in på toan å kolla va som hände. . .
då vare skrapat från botten av hakan å upp till pannan i halva fejjan me skrpsår å något lite större sår. . såg förjävlig ut å plugget dagen efter. ingen jätte vurpa direkt men de sved som fan . . !

Fetaste bailen ni gjort.
Skulle göra 270 upp på en rail (box).jag tänkte med ryggskydd kan det inte hända så mkt om man gör en lite bail och har gjort det flera gånger . Så klart har man för mkt bak vikt och landar precis på röret med svanskotan och jag kände smärtan. jag fortsatte att hoppa/raila (3 timmar) och hade fortfarande ont, åkte till sjukuset och blev runtgad. det visade sig att jag hade en spricka i svanskotan.

no brain to pain! peace..

Fetaste bailen ni gjort.
Skulle göra en 360 i ett hopp. Hade kört hoppet hela dagen och var säker på farten. Blev sol och slask i backen så jag tog lite extra fart, poppa som satan och skulle dra 3a. Men väl i luften kände jag att det inte skulle gå, flög aldeles för långt och landa 270 på platten. Tippade åt sidan och kände att axeln var knas. Kunde inte röra armen så det blev att åka till sjukstugan och prata med läkare, dom sa att ingenting var brutet men jag var inte så säker på det. For till sjukhuset och rönkade. Armen var bruten precis under ledkulan och där var det påsk lovet över och 4 veckor till. Har läckt bra nu och har åkte en helg.

Go big or Go home. PEACE

Fetaste bailen ni gjort.
Sjukt mycket hemsktheter har skrivits här..

Förrgången slog jag huvudet rejält nu på våren, vilket har hänt flera gånger men den här gången railade jag på en lång rak press, snön var slaskig den dagen och på något sätt tyngre. ja jag körde en 270 in pretzel 270 ut och sista rotationen blev lite för lite och kom rakt sidlänges på kanten. hela jag fög runt o piskades mot snön med huvudet före. har inget minne av någonting. När ja var nere mindes jag inte mitt namn och vad som hade hänt, mådde även skit och var sjukt trött. Hade inte talat något vettigt och upprepat typ 10 gånger att "fan tur att man hadde hjälm"

Så mitt tips är att använda hjälm, vågar inte köra utan mera föratt läkaren sa att jag skulle kunnat ha fått hjärnskador utan hjälm om jag fallit på samma sätt.

Fetaste bailen ni gjort.
SverigeTomten sa:
Oj jeppe, det där var inte roligt att höra, aj som satan!

Jag har många bails i min lista, här är en av värstingarna:

Min värsta var nog för 2 månader sen, där jag skulle sätta framåtvolt i jib academy, men bindningen slets loss i luften (OBS! Det är en snowboardbindning, sånthär SKA inte hända)
Och så var det med fejjan rakt ner i snön. Blodet rann över hela näsan och jag hade ännu en fläskläpp till. Resultat: en spricka i näsbenet och en misslyckad jib academy för min del.

En annan sak är att jag håller på med parkour. Jag klarade av en fet line och för att sätta det sista (så att det skulle vara cleant) så skulle jag hoppa över en slags gatuskylt. Jag klarade av att hoppa över skylten men foten fastnade på den, så jag åkte med hela pannan rakt in i trottoarkanten, feeet spricka mitt i ögonbrynen alltså.

Sen hamnar krashen i orsa högt uppe också, men skadade mig int lika hårt då...

... och så har vi andra krascher som jag inte orka ta upp nu.
vad var det för bräda och bindnignar då?:P skön vurp ändå

Fetaste bailen ni gjort.
hehe min värsta e typ den minst värsta här...:P
jag skulle testa backflip i gb hoppet för första gången:P
o det e ju veldigt sprettigt så jag står o tvekar, sen när jag ska köra får jag värsta adrenalinkicken:P så jag tar all fart jag har o rycker hårt:P min kompis som stod nedanför tyckte det såg ut som jag skulle klara det:P så ser han att jag missar landningen:P
o landar på rygg på platten:P vipps så har man en sprickas i höften....

Fetaste bailen ni gjort.
jag skulle gö min görsta backflip, skulle testa den i ett hopp som va typ 1 meter högt också flög man kanske 1meter ni hör ju själv hur det kommer gå :P jag kommer inte riktigt, slår i skidspettsarna och gör face plant i en liten gran och massa grus, skrapsår över hela ansiktet och en fläsk läpp som heter duga blev reultatet ;)

Fetaste bailen ni gjort.
vi körde trampett i skolan för ett år sen och jag skulle bara göra en helt vanlig framåtvolt klarar volten cleant men kommer utanför madrasserna vet låter cp kul :P men det var det inte kan jag lova, utan det blev sjukan där jag fick resultatet att mitt ledband i foten gick av och att det hade dragit med sig en ben bit så jag bröt den på två ställen :/

Fetaste bailen ni gjort.
Ofrivillig frontflip till krossad högernjure i offpisten (landade på en sten). Fick 3 veckor på sjukhus.
Shit happens!

Fetaste bailen ni gjort.
jag vet inte om det är mitt fetaste bail men i alla fall mitt roligaste bail. jag satt på en bänk i skolan och så kommer det fram typ 3 tjejer och försöker putta ner mig. jag tänkte att om jag slänger mig bakåt så kommer jag att göra en backflip ner från bänken. så samtidigt som dom puttar mig så slänger jag mig från sittande bakåt. jag roterar ett halvt varv och landar rakt på huvet på skolan jätte "mjuk" golv. tjejerna trodde typ att dom hade dödat mig och jag låg typ på golvet och asgarva. hade typ ont i huvet flera dagar efter det.

Fetaste bailen ni gjort.
jag skulle göra kangaroo, hade landat på skidorna åktet innan men landat 90 så då säger jumbo fan att jag ska försöka att dra den snabbare och benji att jag ska ta mer höjd eftersom benji är äldre lyssna jag såklart på han och försökte poppa för kung och fosterland, men då glömde jag bort att rotera och landa med ansiktet först, på oakley crowbars finns det en vass kant och den fick jag in i kinden, kommer ner till liftstugan säger benji att han vill kolla på min kind för det var lite blod och då såg han jacket och bad mig gå in till lift snubben, sen när jag kommer in och sätter mig såg jag bara svart och vit=)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp