forts... eller när jag på en störtloppsträning i störtloppet/Åre klev ur vänsterskidan i en svag högersväng på upploppet innan bron i ca 110km/h, att kliva ur en bindning och sätta ner pjäxan i sån hög fart ger ett intressant förlopp, foten vill ju liksom stanna kvar i snön (för backen står ju still) och kroppen vill fortsätta framåt och det med samma hastiget man hade just innan bindningsurklivningen, automatiskt går man ner i en slags 90-graderssplit, och pga. att man inte kan hålla balansen på det sättet så värst länge synar man backen rätt snabbt. I själva fortsättningen på vurpan så gäller det ju bara att inte få den skida som fortfarande sitter kvar att fastna i snön för då vill gärna ben, ligament, senor eller menisker ge upp. När det pinsamma glidandet väl tagit slut är det bara att ställa sig upp på skidan som är kvar och glida "cleant" åt sidan och ta emot publikens jubel...
Alla mina vurpor är gjorda utan stora skador, alltid åkt skidor dan efter, så jag är ingen crash-apa, hatar att vara skadad.
Tänk efter innan, skydda Er, träna i sommar.
Det är pest att inte kunna åka skidor!