fetaste crashen?

• Trådstartare Trådstartare sesor-n-snug
  • Start datum Start datum
fetaste crashen?
Min värsta var när ja skulle åka longboard efter min polares moppe. Jag hade bara åkt longboard i några dagar, så jag visste inte att man var tvungen att skruva åt truckarna om man skulle åka lite snabbare. Jag var iallafall "smart" nog att ta på mig min crosshjälm. Jag tog tag bak på moppen, när vi kom upp i ca 65km/h börja brädan vobbla utavbara helvete, dum som jag var fick jag panik och hoppade av. Vilket inte var så smart i den farten. När jag landade flög benen bak på direkten så dom hann inte absorbera nånting utav kraften. Så jag landade med hela min 85 kilo tunga kropp på ansiktet och gjorde sedan ett par fina kullerbyttor. Hela munskyddet (elr va det kallas) på hjälmen krossades, så om jag inte hade haft hjälm så hade jag troligtvis brutit några ben i ansiktet elr till och med dött.

Jag fick dock ett par häftiga ärr på höger handens knogar ;)

fetaste crashen?
Min värsta hände när jag var i bjurs med en kompis. Jag hade precis köpt nya skidor så jag var inte så van på dom ( mittmonterat för första gången). skulle prova ett hopp där som jag inte provat eller kollat på innan. Så jag tog så mycket fart som jag trodde behövdes. drog på en väldigt seg 360 tail för jag trodde hoppet var mer kickat och längre än det var. När jag nästan var runt såg jag att det satt någon i landningen så jag började sprattla och landade på sidan, slog i huvudet så jag vart medvetslös. När jag vaknade senare i sjukstugan trodde jag att jag hade brutit armen. Men när jag kom in och röntgade mig på lasarettet sa dom att jag hade slitit av ett muskelfäste vid axeln och att en bit av skelettet vid axeln hade lossnat och jag hade en hjärnskakning. kommer inte ihåg nånting efter att jag tog fart mot hoppet så det jag har skrivit har min kompis som var med berättat. har fått mycket dåligare minne efter kraschen och jag kan inte lyfta armen helt än :P

Senast ändrad:
fetaste crashen?
Jag körde i Bryngfjordens "big jump". Det var plusgrader ute så man fick inte det bästa glidet.
När jag väl lämnade kicken fick jag ett väldigt framåtlut p g a all snö som hade fastnat under skidorna. Jag flög bara någon meter, landade med bröstet före på mitten av platån.
Det resulterade i 3 brutan revben samt en spricka i 2.

fetaste crashen?
SJUKT FET CRASH: har åkt in i en Super-G port, och tog emot med lillfingret. Kan låta löljigt, men en sådan smärta i en kroppsdel har jag aldrig känt i hela mitt liv - GAH vad jag skrek!!!

fetaste crashen?
hmm, körde med super G skidor och krockade med en kompis i början av backen och sen åkte jag med huvvet före hela vägen ner. Det var en upplevelse, och ang fingrar in i portar naee det är inget att rekomendera.

fetaste crashen?
va ute en eftermiddag och åkte när det var typ 5 grader plus o då får man ju inte speciellt bra glid. åkte också i en backe som tydligen var välåkt i för snön som varit pistad var nu som en puckelpist. jag hade också sjukt crappy igensnöade skidglasögon, så när jag åkte såg jag knappt skillnad på snön på marken och slasket som föll ner från himlen. det slutade så att jag åkte upp på en snödriva som var ca 1,5 m högt och voltade i luften och hamnade ca 4 m från skidorna. inte så skönt!

Senast ändrad:
fetaste crashen?
haha..gjorde en riktigt fin crash i hemmabacken förra vintern.. skulle åka i en backe som såg pistad ut ifrån liften..men när jag började glida ner för den backen som jag såg pistad ut, så upptäcker ja att den inte alls är pistad och verkligen gjord av is. det gjorde att ja inte kunde varken bromsa eller svänga och körde med darrande ben o i full fart ner för den hyfsat branta backen ;)när jag var i slutet i backen trodde jag att allt är över men icke.. en pistmaskin hade presis korsat just den opistade backen jag körde i och hade plöjt upp en halvmeter hög "snömur". körde med full fart natuligtvis in i den halvmeterhöga muren, de tog tvärstopp o jag flög genom luften o gjorde en praktfull faceplant o mina goggles fylldes med snö :P just då kom en kille förbi på snowblades; han säger: aaajjj!o kollar på mig, sen fortsätter han att åka! han stannar alltså inte för att se hur de gick med mig! jag kollade bakom mig och mycket riktigt.. där sitter båda skidorna halvt inkörda i snömuren o pekar lite snett upp mot himmlen :P skratta hur mkt ni vill ;)

Senast ändrad:
fetaste crashen?
jag har alltid åkt skidor... så när jag första gången testade bräda så skulle jag hoppa på ett litet hopp (VÄLDIGT VÄLDIGT LITET HOPP) :P och på nåt konstigt sätt lyckades ja få sånt jäkla framåtlut så fronten av brädan dök rakt ner i snön så jag flög frammåt å gjorde en så klockren faceplant... blodet typ sprutade ur näsan på mej.. hade inte så mycke känsel kvar i ansiktet just då så ja märkte inte att de blödde så jag blödde ner hela jackan... de va kanske inte så farligt men de va jävligt klantigt gjort å måste sätt extremt kul ut XD

fetaste crashen?
min brors tjejs lillebror drog en fet vurpa uppe i sollefteå han hoppade som vanligt han hadde hoppat där säkert 25 gånger han provade lite 360s 540s men just den gången fick han bakåtvikt(tror jag) så han klotade totalt och bröt axeln och slet av en muskel det lät inte så jätte kul. min värsta vurpa är inte så farlig jag slog i skallen i en rail men jag hadde hjälm så det gjorde inte så ont

fetaste crashen?
Det här pinsamt..
Jag skulle bara köra i gupp så skulle jag hoppa över ett gupp och landa i det andra det gjorde jag: fast jag landa sittandes slog ihuvudet studsa i nästa gupp så jag blev upp och när sen landa på huvudet , Fick hjärn skakning & svimma :)

fetaste crashen?
Jag landade med vakvikt på min högertumme. Tummen blev rejält stukad och uppskuren av stålkanten... :S
Ingen farlig vurpa men lite överraskande att skära sig i ett fall.

fetaste crashen?
Liberg sa:
Jag landade med vakvikt på min högertumme. Tummen blev rejält stukad och uppskuren av stålkanten... :S
Det där har hänt mig också, fick en spricka i tummen. Lite förvånad blev jag allt när jag fattade vad som faktiskt hade hänt, trodde inte att det var så stor risk att landa på sin egen tumme.

fetaste crashen?
Sorry för epic thread-bump... men vad fan hette videon med gubben som åkte och baila in i tunnan/tjejen och gjorde en misty?

fetaste crashen?
Citruz sa:
Liberg sa:
Det där har hänt mig också, fick en spricka i tummen. Lite förvånad blev jag allt när jag fattade vad som faktiskt hade hänt, trodde inte att det var så stor risk att landa på sin egen tumme.
nej, det är ju större risk att landa på någon annans tumme...

fetaste crashen?
KIKOvonJibber sa:
Citruz sa:
Liberg sa:
nej, det är ju större risk att landa på någon annans tumme...
Det har jag varit me ióm :S

fetaste crashen?
298661_10150363125158879_732883878_8268715_848670288_n.jpg

13735_175537498878_732883878_2816519_1705148_n.jpg

första benet, andra armen. Båda pga longboard wehå

Senast ändrad:
fetaste crashen?
Själv gjorde man 360 på jibb acadamy och landade med ryggen på kantan av landningen... vet inte hur det skulle gått om jag inte hade haft ryggskydd, så använd ryggskydd allihopa!

fetaste crashen?
Jag skulle hoppa i ett ganska litet hopp. På något sätt fick jag världens bakvikt och landa på svanns kotan...Hade ont i den ca:4-5 veckor..

fetaste crashen?
Jag har egentligen inte någon särskilt farlig crash som jag har vart med om :o

En jag kommer ihåg iallafall är första gången jag skulle testa ett "bigjump". Hoppet hade cirka 7m platå och låg längst ner i backen. Jag åkte med rätt hög fart ganska högt upp i backen, och då såg ja hoppet och tänkte typ "nu jävlar kör jag det bara när jag ändå har så hög fart". Jag var inte alls beredd på kicken när jag hoppade, så jag fick bakvikt direkt och flög typ liggandes i luften, sen landade jag med all vikt direkt på röven... Smärtan i mina skinkor då var helt fruktansvärd, det går inte beskriva hur ont jag hade i min mörbultade stjärt! Jag hade svårt att sitta normalt nästan 2 veckor efter att det hände...

Senast ändrad:
fetaste crashen?
oggevesterlund sa:
Jag har egentligen inte någon särskilt farlig crash som jag har vart med om :o

En jag kommer ihåg iallafall är första gången jag skulle testa ett "bigjump". Hoppet hade cirka 7m platå och låg längst ner i backen. Jag åkte med rätt hög fart ganska högt upp i backen, och då såg ja hoppet och tänkte typ "nu jävlar kör jag det bara när jag ändå har så hög fart". Jag var inte alls beredd på kicken när jag hoppade, så jag fick bakvikt direkt och flög typ liggandes i luften, sen landade jag med all vikt direkt på röven... Smärtan i mina skinkor då var helt fruktansvärd, det går inte beskriva hur ont jag hade i min mörbultade stjärt! Jag hade svårt att sitta normalt nästan 2 veckor efter att det hände...
Me no gusta

fetaste crashen?
jag o en kompis skulle försöka dra störtlopp ner för Lundsrappet i Åre men i backen vid en snökanon så var de en stor kulle, och de va disigt så in i helvete o de såg ju självklart inte jag så plötsligt lättade jag och landade efter ca 15 meter med huvet före och tappade hjälmen o glasögonen sprack och med resultatet hjärnskakning o näsblod, sprucken läpp på 4 ställen+ stick sår i hela ansiktet!

fetaste crashen?
Nosnasfreerider sa:
jag o en kompis skulle försöka dra störtlopp ner för Lundsrappet i Åre men i backen vid en snökanon så var de en stor kulle, och de va disigt så in i helvete o de såg ju självklart inte jag så plötsligt lättade jag och landade efter ca 15 meter med huvet före och tappade hjälmen o glasögonen sprack och med resultatet hjärnskakning o näsblod, sprucken läpp på 4 ställen+ stick sår i hela ansiktet!
AJ! det lät inte så trevligt!

fetaste crashen?
Har dragit en backflip utan att poppa och med för låg rotation från ett hopp på ca 8m, spetsarna på skidorna satte sig i nollen samtidigt som jag gled mer på ansiktet i landningen med fötterna böjda över mig. Var lite smått omskakande!

fetaste crashen?
Misterfotboll sa:
Har dragit en backflip utan att poppa och med för låg rotation från ett hopp på ca 8m, spetsarna på skidorna satte sig i nollen samtidigt som jag gled mer på ansiktet i landningen med fötterna böjda över mig. Var lite smått omskakande!
hahah aj! det ser så kul ut när någon gör så!!

fetaste crashen?
Iofs inte i backen men än dock snörelaterat. Stod i takluckan på Galten när den i ganska bra fart brakar ner i en uttorkad dold flodbädd, jag slungas upp så att bara tåspetsarna är kvar under taket, då når framhjulen på bilen nästa flodbank och studsar våldsamt uppåt. Så, på väg ner möter jag med korsryggen en stålkrans av pansarplåt som sitter fast i 9.5 ton bil som flyger upp mot mig. Jag missar med 2-3 cm att köra vänster öga rakt in kulsprutan under mig, kör istället pannan rakt i taket. Där blev det svart. Sen var det akuten, en massa morfin och hjälp att äta. All in all, awesome. Har nästa full rörlighet i nacken nu. Like a boss!

Annars var det en ganska hemsk olycka i Avoriaz nyår 00-01 där en tysk tjej åkte i absolut full kareta rakt in i en gran och bröt rygg samt nacke.

fetaste crashen?
Åkte en del bräda i 10-11 års åldern, (börjat nu igen för 2 år sedan)
men iaf då var man ju lite mer livlig i hoppen.

Backflip försök, överroterar och missar precis landningen, platt fall på röven = spricka i svanskotan.

Det var inte skönt att skita de närmsta veckorna och jag fick sitta på en uppblåst sittring.

fetaste crashen?
ZETRGRN sa:
Åkte en del bräda i 10-11 års åldern, (börjat nu igen för 2 år sedan)
men iaf då var man ju lite mer livlig i hoppen.

Backflip försök, överroterar och missar precis landningen, platt fall på röven = spricka i svanskotan.

Det var inte skönt att skita de närmsta veckorna och jag fick sitta på en uppblåst sittring.
Fyfan haha xD

fetaste crashen?
Cork 360 på första stora hoppet i Hamra.
Kom inte riktigt runt i slutet och landade rakt på ryggen..!

Blev en öl direkt efter det...

Tillbaka
Topp