Fetingar, Hjälp!

JS86

Ny medlem
Fetingar, Hjälp!
Hej! Jag har ett par K2 Public Enemy 179 cm 05/06, men är sugen på ett par lite fetare också!
Så jag skulle vilja ha lite hjälp, har tittat på några speciella:

Rossignol B4
Völkl Mantra, Gotama
K2 Seth Vicious, Made´N AK
Salomon 1080 Gun Lab

Så vad sägs! Vad tycker ni?
Andra rekomendationer är också Välkommna!

/J

Fetingar, Hjälp!
Vad är du ute efter, vill du ha styva feta grejjer eller vill du kunna kräma runt i pudret bara, med endast puderegenskaper?

Hur bra är du, klarar du av ett par lite styvare skidor? Personligen tror jag att om det är så att du är yngre och inte riktigt har grymma benmuskler kan B4:an bli lite tungjobbad. Men Gotama och Made`N kan nog vara roliga skidor, sen så får du ju inte glömma Sanouk...

Fetingar, Hjälp!
OK! 185 cm lång, ca 75-80 kg! Ser mig själv som duktig åkare då jag har åkt hela mitt liv.
Jag vill ha den mest som en puderskida då jag som sagt redan har K2 Public Enemy till pist och park!
/J

Fetingar, Hjälp!
Hur åker du? Stora svängar, fort? Var åker du? Hur mycket åker du? Vill du ha en allroundfattie eller bara ett specifikt pudermonster? Fill in the blanks :)

Fetingar, Hjälp!
Precis skriv lite mer så blir det enklare att rekommendera nåt. Men om det är ett riktigt pudermonster som du vill ha så va inte rädd att köpa ett _riktigt_ monster. Tex big daddy eller monster103. Heter visst nåt annat nu förtiden men kommer inte ihåg vad. Det är inga lättåkta skidor men ger du dig fan på att åka dem så kommer du utvecklas och ha riktigt kul. Speciellt eftersom du skriver att du väger en del och är rätt lång och kan åka redan.

Fetingar, Hjälp!
Oftast stora svängar, fort! (annars är det ju ingen mening) :P Jag ska upp till Åre och säsonga så det lär bli en del, troligtvis några svängar ner till alperna också! Jag vill ha det mest som puderskida, men givetvis bra om den har bra allround egenskaper!

/J

Fetingar, Hjälp!
Håller med evil, testa HEADs 103or eller Supermojo. Har dom själv som komplement till Völkl Karma. Funkar dret-bra!

Fetingar, Hjälp!
ojoj0oj, killen skall till åre och säsonga, da behöver du inte B4or, du kommer inte behöva ett par B4or förrän sommarslasket kommer

Fetingar, Hjälp!
Nej, kanske inte behövs så feta i Åre. Men i chamonix där jag brukar vara en del behövs det lite fetare, gärna lite fetare än 94 i midjan, som B4 är!

Fetingar, Hjälp!
Dynastar Pro Legend... Är det inte så mycket folk ivägen är de riktigt najs att harva runt i pisten på...
De har midja för puderdagarna och går bra när det är skarigt, slagigt och eländigt... Jävligt najs skida...

Fetingar, Hjälp!
Völkl Sanouk för de där perfekta dagarna.
Annars kan man ju rekomendera de som de andra har rekomenderat.

Good luck

Fetingar, Hjälp!
Mm pro ridern skulle no va hyfsat nice för dig, men jag skulle nog villja säga att du tar en twintip med 100 nånting midja om du vill ha bäst surfkännsla i puder. om du vill ha nått att åka mest stort och fort skulle du nog ta en big daddy eller supermojo, B-squad (ruggigt dyr).

Personligen tycker jag skidor med runt 95-100 räcker flytmässigt men smaken är som baken och jag vill ha helt ok pistegenskaper.

Tillbaka
Topp