Fettingkryss

freeride_nu

Aktiv medlem
Fettingkryss
Om någon läst senaste Åka skidor, så spana in bilden på sid 50. Killen gör den i särklass brutalaste mute jag någonsin sett, och jag har sett en del fint. Nu vet man vad man har att överträffa i vinter...

Fettingkryss
Nu klagar jag lite... men jag känner att jag måste...

Varför måste "ni" ta upp alla kända ställen ni har varit och vid för att kunna skriva ett inlägg? Ganska självklart är det ju bättre i Chamonix eller vad det är frågan om eftersom annars skulle de inte vara lika kända som de är.

Utifall man kan hoppa med skidor eller snowboard på något ställe i världen... så kan man även göra det här i Sverige... i många inlägg tyder det på att man måste åka utomlands för att kunna göra de "feta" trixen som de stora pojkarna gör i tidningarna.

Om ni är missnöjd på hoppen i era lokala backar och inte har råd med en resa till "världen"... så gå ut i skogen och bygg ett... om ni inte har snö... så gå ut och hugg ner kvistar och utforma ett bigjump... lägg sedan över kvisthögen med "pallar"... sen är det bara att vänta tills nästa säsong... sen har ni ett fett hopp... då får ni även motion på sommaren så att ni klarar att hika i hoppet hela vintern.

Visst kan det kännas tungt... men jag tror det är bästa sättet till framgång... Tycker själv att det är lite synd att man är för lat och bara åker lift :).

Fettingkryss
Jag håller med dig. Förra helgen gjorde jag själv en riktigt fet grab, höger skidans spets var på vänster axel (jag åker telisar). Och det gjorde jag i stortenshöjden i Närke.

Fettingkryss
Tänkte mig ner till närkeslätten ett par dagar efter påsk, har jeppe någon aning om höjden är öppen?
Jag har ett litet projekt att sätta en 360-rocket eller vad man ska kalla den...
Att suga bövre delen på sina telisar och snurra som fan. Det borde väl gå. Var och en för sig är inga problem men jag har inte testat kominationen.

Fettingkryss
Jag var och åkte på Storstenshöjden den 27/3 fanns en del snö då, fast mycket slaskigt, så jag vet inte hur mycket som finns kvar nu.

/Johan

Fettingkryss
Finns det snö kbvar där? Kom hemifrån Åre och trots att jag njutit friåkning och goa repor i pisten är man ju sugen på mer. Vi kanske syns nån helg.

coig

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp