FILM från Val Thorens

FILM från Val Thorens
Nu har vi fått ihop vår skidfilm från Val Thorens/Meribel vecka 8 i år. Vi hade riktigt bra förhållanden med 60 cm nysnö och sol nästan hela veckan.
Filmen är 10 min lång och på 150 Mb. Allt är filmat utan stativ med en vanlig dv-kamera. Klippning utfördes i vegas och moviemaker.
Åkarna i filmen heter här på freeride Wikingen (Calle), Geerra (Gurra) och Lommasurfarn (Leo)

[googlevid]http://video.google.com/videoplay?docid=2760757837217966391[/googlevid]

Kritik på filmning, klippning mm. mottages tacksamt.

Senast ändrad:
FILM från Val Thorens
kan säga att ja tankade den där jävla filmen i en timme eller vare nu tog. sen så ska den flyttas mellan disken å en ruta poppas jävligtvis och naturligtvis upp samtidigt som ja skriver så jag lyckas trycka avbryt...

FILM från Val Thorens
SÄ HÄR SKA MAN GÖRA:

1.Vänta tills nedräkningen är klar
2. Tryck på länken med 3 ifyllda gula stjärnor (du vill alltså inte ha något premium medlemskap)
3. Vänta än en gång på nedräkning
4. Välj någon av de tre servrarna
5. Tanka filmen!

Va tyckte du då Pimp my skis? Vi vet att vi inte precis är några superåkare, men med tanke på att vi bara åker 2 veckor om året är vi nöjda men resultatet.

Tanka på grabbar!

FILM från Val Thorens
Sköna scener. Offpistreperna mest från Orelle eller? Lavinscenen var grym, tur han hade.

Verkar vara rätt dålig kvalle på dv-kamera, om det inte blir bättre än så. Annars helt ok med tanke på att det gjordes utan stativ, lite sega klippningar om man ska vara kritisk. Vilken dv-kamera var det?

FILM från Val Thorens
hmm.. jobbig att tanka hem.. försök lägga upp den nån annanstans
www.video.google.com eller www.putfile.com finns många bra.. just den ni har använt va jättekrånglig:S eller så är det bara jag som är seeg:S

FILM från Val Thorens
apostrof: Ingenting är från Orelle. Rätt många klipp är från Cime de Caron ner mot Val Thorens. Några är från Meribel (Calles straightline mm.) lite Lac du Lou + en del andra repor

jeppenator: putfile har 25Mb upload som gräns, rapidshare 100Mb. Filmen är 150 mb så vi tyckte det var bättre med en krånglig sida än komprimera den till 100Mb och då dra ner ganska mycket på kvaliten

Senast ändrad:
FILM från Val Thorens
okej tankar nu, aa jag hatar också filesidorna dom ska alltid krångla till allt och lura med en på premiumskit. Hoppas filmen är bra, alltid kul med filmer! :)

FILM från Val Thorens
det går ju inte att ladda hemma. jävla skitsida.. och vänta måste man också

FILM från Val Thorens
60 cm NYSNÖ var det, men jag sa inget om powpow. Det blåste rejält sista dan det snöade så den mesta powpowen blev lite vindpackad

FILM från Val Thorens
Filmen var väl sådär.. segt med bara puderåkning..
De bästa i filmen var ju typ "Tjeeenare calle" "Aa men tjeena" :D

FILM från Val Thorens
Kreddad åkning grabbs! de märks att ni inte e proffs, men va faan forsätt producera undergrund skimovies. ni har skön music som verkligern höjer åken. kokain til anklarna e aldrig fel! kunde haft lite mer jibbing bara...
in alles: SKILZZad !
See you in tokyo, biatches!

FILM från Val Thorens
jorå, den var väl bra. alltid kul ooch se på amatör filmer. Snyggt intro me snabbspolningen. Kunde vara lite jobbigt o se samma sak hela tiden men annars var den kul och se på.
Bra jobbat. :D

FILM från Val Thorens
ja fattar inte ens hur man kommer till själva filmen , din direktlänk funka ju inte bättre än den andra? ^^hade varit spännande o se men nu skiter ja i de..

FILM från Val Thorens
alwaysCrash sa:
ja fattar inte ens hur man kommer till själva filmen , din direktlänk funka ju inte bättre än den andra? ^^hade varit spännande o se men nu skiter ja i de..
om du tittar lite på så står det på sidan "Sorry, this file is no longer available. It may have been deleted by the uploader, or has expired."

FILM från Val Thorens
Fint väder, bra vinklar, roligt intro!

lite synd med stundtals kass kvalité och lite skakigt.. typsnittet kunde varit "sexigare"..

och grabbar ta det inte personligt, men ni måste ta en skidlektion (vi lever inte på 80-talet), det är för erat eget bästa och faktum är det hjälper väldigt mkt, jag har åkt sen jag var två år gammal och tar fortfarande lektioner..

keep rockin!

ps. inget illa menat.. och lavin grejen var INTE ballt, tänk er för!! ds.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp