[FILM]Ghet-to ride - HELA! (+ TEASER!)

verkar grymt schysst, bra trailer åxå, enda dåliga va att låten redan finns i en snowboardfilm men va gör de igentligen?=) och moln är ju ganska uttjatat men annars vare grymt snyggt.

Tjockt najs, bra redigering och allt. Åkningen va grym den me. Soft att ni blandar skidor och snowboard, mer sånt.

Låten är.. The Faint - paranoiattack, gryming teaser ! iaf klippet där jonas bonkar av från boxen i trysil undrar vem filmaren var ;P

Fly sa:
Skitbra redigering, kvalitén såg bra ut, trots youtube format. :)
Fortsätt så!
Tackar! Jo den är filmade med bra DV kameror, blir ju inte lika bra som en proffsfilm men kvalliten är faktiskt väldigt hög när den är i fullformat. WE vill!

Jally sa:
verkar grymt schysst, bra trailer åxå, enda dåliga va att låten redan finns i en snowboardfilm men va gör de igentligen?=) och moln är ju ganska uttjatat men annars vare grymt snyggt.
aha, det visste jag faktiskt inte om(vilken film?) Jag letade ändå som fan efter en bra låt som inte redan var använd, det är svårt sånt. Moln är som sagt ganska utjatat men själv finner jag det alltid lika coolt om man gör det snyggt, men smaken är ju som baken, lovar dock att det blir mindre moln i stora filmen! Peace

ooo va snyggt.. gött me film från hem trackterna... jag hade tänkt vart me i tävlingen ni fixa men ja trodde det inte skulle bli något av det eftersom det var så dåligt me snö, så jag strunta i att åka in.. (ja bor i hjo)

Glömde lägga till, att i stora filmen är inte halva filmen intro, haha :) Kul att så många verkar gillar teasern!
Peace

kunde inte se så mycket av filmen, har seg data! Men hur grymt redigerat som helst! Vad använder du?

Peace Sells !

jon_ton sa:
kunde inte se så mycket av filmen, har seg data! Men hur grymt redigerat som helst! Vad använder du?

Peace Sells !
Thanks dude! Synd att du inte kunde se hela =/ Jag använder mig, vid redigeringen, av Sony Vegas 5.0 till denna faktiskt! Har kört det mesta med 6.0 / 7.0 men de har slutat att fungera så då får man köra på 5.0 :)
peace

Fint som vanligt frid men detta är riktigt bra! Ser fram emot att slänga med lite foton till hela filmen :D!!

MrFrid sa:
jon_ton sa:

Peace Sells !
Thanks dude! Synd att du inte kunde se hela =/ Jag använder mig, vid redigeringen, av Sony Vegas 5.0 till denna faktiskt! Har kört det mesta med 6.0 / 7.0 men de har slutat att fungera så då får man köra på 5.0 :)
peace
Okej, men dom där texterna i början va grymma! Hur gjorde du de?... Jag e inte så kunnig på Vegas, typ Nybörjare :P
Peace !

jon_ton sa:
MrFrid sa:
jon_ton sa:

Peace Sells !
peace
Okej, men dom där texterna i början va grymma! Hur gjorde du de?... Jag e inte så kunnig på Vegas, typ Nybörjare :P
Peace !
Texterna är de jobbigaste i hela teasern. Du kan med hjälp av ett instrument kallat Pancrop (högerklicka på klippet i tidslinjen -> pancrop) få klippet ( texten) att röra på sig. Jag timade rörelserna efter musiken, gjorde altså så de ser ut som de rycker fram och tillbaka. Pancrop är ganska lätt att förstå, bara prova en massa. När jag hade gjort detta så gick jag ut och klippte upp klippen i olika sektioner, självklart anpassat till musiken, mellan dessa sektioner la jag blinkande transitions. jag la även in under vissa tidsbegränsningar effekter som får klippen att se äldre ut. jag lät även texterna blinka till ibland för att då dem att bli mer markerade. När jag hade gjort detta. så gjorde jag textlagrena, använde mig av 3stycker för att få dem att röra sig samtidigt, lätt transparenta och under dessa lager la jag in enfärgade klipp som märks som små flashar i filmen. Det tar ganska lång tid att tima in allting efter musiken men det blir grymt snyggt sen tycker jag åtminstone :) et tipps är att ta en sak i taget och va nogrann så blire oftast bra :)

Keep it up! Peace

nice nice :) men våga jobba lite med flasharna och håll dig inte bara till vegas effekter :) annars riktigt bra och hela filmen kommer säkert bli fet!

Tillbaka
Topp