Film på Ipod nano

Psandersjoo

Aktiv medlem
Film på Ipod nano
eey freeride!
Undrar om det är någon som vet hur det är att kolla på textade filmer på ipod nano? ivanliga fall är allt mkt litet, hur är då texten? går de och se? tacksam för svar

/026

Film på Ipod nano
jo filmer och sånt kan man se, jag har "otextade filmer" som typ seven sunny days och dom där, men frågan är bara om man kan se film som är textad, och kunna se texten.

Film på Ipod nano
AYttling sa:
tror inte man kan se filmer,isf musikvideos kortare filmer, men ingen bättre koll har jag....
jo det går att se fulla videos -.- elr det beror förstås på vilken ver. vi pratar om men det funkar iaf. på dom 2 senaste.

Angående text känns det rätt waste.. tror att det är ganska plottrigt på allt utom touch. Satsa på att lära dig engelska ordentligt istället. Mycket skönare att kolla utan text anyway.

Film på Ipod nano
du kan visst se filmer, men texten kommer bli svår att se...jag har en ipod classic 80 och har vissa filmer med text och är fan lite småkrongligta att se texten på den större skärmen

Film på Ipod nano
jonathan-o sa:
AYttling sa:
tror inte man kan se filmer,isf musikvideos kortare filmer, men ingen bättre koll har jag....
jo det går att se fulla videos -.- elr det beror förstås på vilken ver. vi pratar om men det funkar iaf. på dom 2 senaste.

Angående text känns det rätt waste.. tror att det är ganska plottrigt på allt utom touch. Satsa på att lära dig engelska ordentligt istället. Mycket skönare att kolla utan text anyway.
jo, de e klart att de e skönare utan text, =) men ibland känns de endå som att man förstår och hänger med bättre i filmen med text.

Film på Ipod nano
Du ka nse skdfilmer etc. där det inte behövs text, det går bra som fan om man är ensam och ser, då är skärmen inte för liten. Men ska du se med textat kan du nog behöva en smärre stjärnkikare...

Film på Ipod nano
Lee-nus sa:
det måste vara filformat mp4 för att man ska kunna se överhuvudtaget, väl?
aa det stämmer, jag har en ipod nano 3g där blir en del texter sjukt små, man ser vad det står men man måste koncentrera sig. Sen har jag en del filmer med helt perfa text på.

Film på Ipod nano
jag har en ipod classic, skärmen är lite större och jag har någon film med text och jag ser då texten jättebra, men syrran har en nano, hade kunnat kolla hur det är på den men hon är i norge så kan inte det, men jag tror det skulle funka ganska bra

Peace.

Film på Ipod nano
Det går fint att se både med och utan text, om kvaliteten är okej!

Video den tar:
H.264-video, upp till 1,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bilder per sekund, Low-Complexity-version av H.264 Baseline Profile med AAC-LC ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov. H.264-video, upp till 2,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bilder per sekund, Baseline Profile upp till nivå 3.0 med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov. MPEG-4-video, upp till 2,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bilder per sekund, Simple Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov

Så enkelt är det!

Tillbaka
Topp