-FILM- Swedification 2 - White Magic

hehe carled du är förlåten! ;D Alltid bra att ge konstruktiv kritik men ibland behöver man inte lägga ner energin. Man får ta hobbyfilmer för vad dem är.
Jag tycker denna filmen va helskön! Hoppas vi får se många goa filmer till sommarn när vinter 07 är avverkad. Jag ska bjuda på en Whistler-puder-öl-flumm-bail-film för alla att beundra iaf ^^ Uppmanar fler att göra samma sak!

Whistlerfilmer är det inte många på freeride, brukar mest vara alperna, så den är nog mer än välkommen!!!

Taget från Carleds info....

--"Helt seriöst... Jag måste säsonga den här säsongen!

Saker som ligger på inköpslistan om cashen rullar in som väntat:

- DPskis Lotus 120, flex 2
- Salomon 914 Lab med 115mm's widebreaks till DP:na...
- Gröna Norrönabrallor
- Lavinkit, dvs. sond, spade och tranciever
- BD-rygga med inbyggd Avalung
- Salomon Gun-pjäxor årsmod. 05/06

Runt 20 lök i utrustning, och då har man inte ens ett liftkort så att man kan åka skidor... Life sucks!"--

Mycket snack och lite verkstad skulle jag säga om den här killen! Vi hade swedefication 1 på datorn när vi var ute senast, lättast den film med mest replayvalue av all andra med seriösa filmer! Ni gör ett nice jobb!

Hehe ja jag som inte va me i ettan har sett den en del gånger me :) Lite det som fick mig åka till BadGastein...

Kan utlova mer och större storabergsåkning, o lite mer jibb me, i nästa film, I'm going to Engelberg! =)) Flyget går om 40 dagar......Gaaaaaah! Abstinens!

Snoskalle sa:
Ni gör ett nice jobb!
Tack som fan, värmer :)

Senast ändrad:
Härligt film tycker ja, ni verkar ha haft sjukt kul iaf...
Det ja undrar över är vad låten i introt heter, så jävla go' ;P
tack på förhand

Bra rulle Nenne!
Får fortfarande rysningar när jag ser introt, det är riktigt bra. Vi får slå våra kloka skallar ihop i vinter och sätta ihop en trea tillsammans.
Höres!

Ja!
Äntligen!
Hoppas den är lika bra som 1:an, men bättre än bidraget i FWA.
Har stora förväntningar på denna film, då 1:an är så sjuukt bra, har nog sett den 100 gåmger..!
Som sagt, ni gör ett bra jobb och ska ha creds för de! inte bara en massa gnäll som tex. Carled, som inte verkar inse att detta är en perfekt amatörrulle!
Grymmt intro, bra åkning, personliga inslag, och mkt humor!
Nej, 1:an är skitbra!
Tankar 2:an med 14Kb/s nu..

EDIT: glömmde säga att ni har en riktigt proffsig sida...! och att det är kul med skåningar som KAN göra film..!

EDIT2: Har sett filmen nu!
Den va bra, men kan inte riktigt mäta sig med 1:an, även om den va bra!
Fler välgjora amatörfilmer till folket nuuu!

Senast ändrad:
Låten med The Camelbacks ! den var skön som fan, har ni koll på om man kan få ner den på datorn ? jag fattade de som att de är nått slags lokalband eller liknande, inget stora iaf. !

-J

Snoskalle sa:
Taget från Carleds info....

--"Helt seriöst... Jag måste säsonga den här säsongen!

Saker som ligger på inköpslistan om cashen rullar in som väntat:

- DPskis Lotus 120, flex 2
- Salomon 914 Lab med 115mm's widebreaks till DP:na...
- Gröna Norrönabrallor
- Lavinkit, dvs. sond, spade och tranciever
- BD-rygga med inbyggd Avalung
- Salomon Gun-pjäxor årsmod. 05/06

Runt 20 lök i utrustning, och då har man inte ens ett liftkort så att man kan åka skidor... Life sucks!"--

Mycket snack och lite verkstad skulle jag säga om den här killen! Vi hade swedefication 1 på datorn när vi var ute senast, lättast den film med mest replayvalue av all andra med seriösa filmer! Ni gör ett nice jobb!
Jag står i alla fall upp för någonting! Du har ju inte ens en profil, ingen ålder angiven, inga bilder, inga recensioner, ingenting!!!

Om det är någon som bara snackar så är det du!

Jag backade upp mina åsikter med ordentliga argument, när sedan Yutta svarade på det var jag inte sen att be om ursäkt. Jag tycker ditt uppträdande är lågt, väldigt lågt.

Jag har ändrat min profil nu, det gjorde jag dock innan ditt omogna inlägg så det beror inte på det om någon tror det.

Mickeee sa:
Carled: Kan vi få be om lite av din berömda ödmjukhet i forumet?
Klart ni kan! Dock är det begränsat... ;-) Jag var ju ödmjuk mot Yutta och gav efter lite... Men åt folk som Snoskalle har jag inget tillgängligt!

Senast ändrad:
OneOfThePublicEnemys sa:
orka sitta att glo på puderåkning ! vilken besvikelse
Ja, de gör man!
Personligen tycker jag det är mkt roligare att se puder än jibb..
Men vad förväntade du dig när du laddar ner en film från "Forum > Amatörfilmer - Freeride >"

Jag kan inte kolla på filmen,
nån som vet nåt program jag kan ladda ner enkelt och andvända? :b

Senast ändrad:
Pow(d)erDVD funkar bra oxå. :-)
Kul med en uppföljare, många sköna åk.
Värsta med hela filmen är att man blir så j-vla sugen. ;-)

// Kricke

Senast ändrad:
Johnett sa:
Låten med The Camelbacks ! den var skön som fan, har ni koll på om man kan få ner den på datorn ? jag fattade de som att de är nått slags lokalband eller liknande, inget stora iaf. !

-J
Yep den e sjukt skön :) Va trubadurerna på Pub Edens egna låt, har ingen aning om var man kan få tag på den på nätet dock...kanske kan lösas på nån vänster.

Yutta sa:
Yep den e sjukt skön :) Va trubadurerna på Pub Edens egna låt, har ingen aning om var man kan få tag på den på nätet dock...kanske kan lösas på nån vänster.
Hon som snackar om afterski i näst sista scenen? Vad heter hon?

Det är skönt med en riktig säsongsfilm som omväxling till allt småjibbskit...

Jag måste säga att den inte når upp till ettan faktiskt. Introt är i sann Swedificationstil ganska kul men segt. Likaså är det en tydlig "alla-får-vara-med-känsla", precis som i första filmen. Det funkar tycker jag, men nog finns det utrymme för lite hårdare klippning.

När det gäller kameraskakningar är det bara att konstatera att det är sjukt dåligt. Klipp som är så skakiga som vissa av de som är med i filmen kan helt enkelt inte användas. Det ser för djävligt ut i bland. Det kan inte bara bero på att ni inte använt stativ, filmande lirare kan helt enkelt inte haft en tanke på att försöka hålla still. Försöker man så lyckas man ganska bra. Ett tips är annars att använda de stativ man alltid har med sig - stavarna! Trä på en handske på handtaget och lägg kameran där på. Då blir det i alla fall så pass bra att man orkar med att titta på klippen mer än en gång.

Det är trist att det är så tunnsått med rejäla filmer i år. Håvar med cred till Swedification Crew för att de tar ansvaret och visar Badgastein säsongen 05-06.

Hehe håller helt me va du säger. Det trista me filmen e att i början av säsongen så va det sjukt bra med snö hela tiden så då filma vi konstant. Det tråkiga är att då är konditionen som sämst :) Så i princip varje gång utspelar sig följande med de 2 kameror som oftast var med: En står ovanför och filmar medans den andra kör på fullt ös. När han åkt, stannar han, tar upp kameran o filmar nån annan. Det tråkiga är att han oftast är trött och skakig av adrenalin :) Så det blir skakigt lite lätt då, spec med en budget 3000kr kamera som knappt har antiskakfunktion hehe. I mitten av säsongen kom sådan snötorka så att när snön väl kom sedan så va det ingen som palla filma, bara åka. Fast då va konditionen och åkningen flerfalt bättre så filmningen hade troligtvis blivit bättre då... Stavtricket körde jag me en del, men sjukt svårt om man står med puder till midjan och utan breda kringlor.

Förhoppningsvis ska vi filma mer och bättre nästa gång, e inte jättenöjd me materialet i år, men inte mycket o göra åt när man sitter hemma vid klippbordet :)

keep it real :)

Yutta sa:
Hehe håller helt me va du säger. Det trista me filmen e att i början av säsongen så va det sjukt bra med snö hela tiden så då filma vi konstant. Det tråkiga är att då är konditionen som sämst :) Så i princip varje gång utspelar sig följande med de 2 kameror som oftast var med: En står ovanför och filmar medans den andra kör på fullt ös. När han åkt, stannar han, tar upp kameran o filmar nån annan. Det tråkiga är att han oftast är trött och skakig av adrenalin :) Så det blir skakigt lite lätt då, spec med en budget 3000kr kamera som knappt har antiskakfunktion hehe. I mitten av säsongen kom sådan snötorka så att när snön väl kom sedan så va det ingen som palla filma, bara åka. Fast då va konditionen och åkningen flerfalt bättre så filmningen hade troligtvis blivit bättre då... Stavtricket körde jag me en del, men sjukt svårt om man står med puder till midjan och utan breda kringlor.

Förhoppningsvis ska vi filma mer och bättre nästa gång, e inte jättenöjd me materialet i år, men inte mycket o göra åt när man sitter hemma vid klippbordet :)

keep it real :)
så typiskt!
men vilket program använde du när du klippte?

skön film, det bästa är ändå slutet när jag är med, =) sköna clip ni hade med, den me mange. haha =D

peace !

Snyggt klipt Nenne! Det käns jövligt kul att titta tillbaka på förra säsongen.

Jag skratta högt när jag såg att min "blötsnö nyp, dyk raklong volt" fick vara med!

Tack grabbar och tjejer för en bra säsong och tack Nenne för en bra puder rulle.

Tillbaka
Topp