Filmdiskution

Jonas

Ny medlem
Filmdiskution
Nu tycker jag det är dags att starta en filmdiskution här i forumet.Jag har sätt ett antal skidfilmer de senaste åren och ingen har varit direkt dålig men det finns heller ingen som är helt perfekt. T ex Free Radicals filmerna, förbannat bra lössnöåkning och skön filmning men det känns som det fattas någonting. Ett annar exempel är degeneraters, förra årets populäraste hardcore film, där de amerikanska och kanadensiska åkarna gör helt sjuka saker men det fattas någonting, lössnöåkningen och längre bildsekvenser, kanske.Fick nyligen hem uppföljaren till degeneraters, "13", och det är samma stuk på den filmen.Så till min fråga, vilken är den bästa filmen som man kan få tag på? Håller t ex Apocolypse snow, om ni minns den, fortfarande eller är det de nya hardcore filmerna som gäller.

Filmdiskution
En film som är bäst måste ju innehålla så mycket mer än bara bra åkning, kul skämt som sick sense eller bra musik. Den filmen som uppfyller alla krav är solklar och en klassiker, kanske inte gångbar internationellt. Att göra en sådan nominering ger är en tydlig nördvarning på personen ifråga men jag tar chansen. Min nominering till bästa film är Sällskapsresan II - Snowrollers. Filmen med allt!

Filmdiskution
Tre andra skit roliga skid-komedier är ski patroll, ski school och ski school 2. de är ena riktiga guldrullar.

Free Radicals 3 tycker jag inte var specielt bra tvåan var den bästa av dom.

Filmdiskution
Oki, jag har ett råd till er alla......se "the degenerates" eller uppföljaren "13".
feta new school rullar med feta hopp, fet musik och massa hardcore...KÖPKÖP!!NU

annars så rockar ju free red 2 rejäla pucklar, underbar åkning, ganska feta hopp, och det är bara svenskar..
.du gamla du fria, du fjällhöga nord....

Filmdiskution
Visst är sällskapsresan II en riktig klassiker som man inte kan se för många gånger. Man tröttnar aldrig på Stig Helmer som bort gjord tönt och Ole.
Men en bra skidfilm ska ju också innehålla bra åkning, eller hur? Nämn 1 sekvens i filmen med bra åkning... nä just det, det finns ingen...

tack för mig..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp