Filmredigeringsprogram

johanbjoerk

Ny medlem
Filmredigeringsprogram
Hej!
Jag letar efter ett bra med lättanvänt filmredigeringsprogram med många olika funktioner. Jag letar även efter ett program som man skapar 3d modeller i på vad som helst. jag har läst om ett bra 3dmodell program som heter Solidworks, men jag har hört att det kostar 100 000kr för privatpersoner. Kan någon tipsa mig om bra program för de ändamålen som inte kostar 100 000kr ;)

Senast ändrad:
Filmredigeringsprogram
Vad ska du använda det till för nått både 3d programmet och filmredegeringsprogrammet?? och vilket os använder du osv osv

Senast ändrad:
Filmredigeringsprogram
ett gratis 3d modeleringsprogram är ju blender3d, funkar helt ok om man bara modelerar går att animera i det med men det är inte jätteanvändarvänligt till animeringen

sen filmredigeringsprogram så funkar windowsmoviemaker bra, har inte sett nån av filmerna här på freeride som inte är proffsfilmer som är så avancerade så man behöver nått annat program

Filmredigeringsprogram
Windowsmoviemaker fungerar INTE bra, de suger!
Rekomenderar Vegas 6.0, ganska lätt och man kan göra allt som behövs.

Filmredigeringsprogram
Solidworks används ju av företag och så det är grymt, vi har det på alla våra datorer i skolan borde väl inte vara så jättedyrt då! Kan dock rekomendera det!

Senast ändrad:
Filmredigeringsprogram
Skol/student licenser är billiga och privat licenser kostar väldigt mycket mer, mjukvaruföretagen tjänar ju på att elever som ska ut i arbetslivet bara kan deras program för då blir företagen tvungna att köpa dom då för dyra pengar

Filmredigeringsprogram
solidworks är ju ett cad program egentligen dvs du gör 3d-ritningar i det. Vill du göra grafik så är ju 3d studio max ett välkänt program. blender3d ska tydligen vara riktigt bra för att vara gratis. Sen ang videorederings program så gör folk ofta det för svårt för sig, som någon nämde tidigare så brhöves inte proffsprogram till den typer av amatörfilmer som pbliceras här på freeride, ok att moviemaker känns lite begränsat men tänk på att det inte är effketerna som gör filmen.

Senast ändrad:
Filmredigeringsprogram
Är priset ett problem så finns det flera gratis och fria alternativ för linux. Blender för 3d, kino för capture och enklare klippning och cinelerra för mer avancerad klippning och effekter.
Ett annat intressant fritt program som jag inte testat är Jahshaka http://www.jahshaka.org/ Lycka till!

Senast ändrad:
Filmredigeringsprogram
Google sketch up är gratis för att rita 3d men inte så avancerat. Om du vill göra bättre saker ska du hellre skaffa solidwork som är mycket svårare men ju mer du sitter vid det ju mer lär du dig och det finns en mängd tutorials som du kan gå genom.
Men om du bara vill leka runt så kan du ladda ner Google sketch up och det är ju som sagt gratis.

Filmredigeringsprogram
Pinnacle studio går att köpa på NetOnNet för 1500 kr elr nått sånt. Duger mycket bra, har dock aldrig testat.

Vet inte var man kan få tag i Vegas eller Adobe Premiere. Men här i jönköping finns det ju något som heter Machouse. det är väl dom som tillvärkar Adobe? rätta mi gom jag har fel.

Filmredigeringsprogram
Tycker du ska satsa på Sony vegas, Själv så använder jag mig av det och är kanon nöjd.........

//W

Filmredigeringsprogram
TheFibretech sa:
Pinnacle studio går att köpa på NetOnNet för 1500 kr elr nått sånt. Duger mycket bra, har dock aldrig testat.

Vet inte var man kan få tag i Vegas eller Adobe Premiere. Men här i jönköping finns det ju något som heter Machouse. det är väl dom som tillvärkar Adobe? rätta mi gom jag har fel.
jag har pinnacl studio 7.0 elle rnått liggandes här hemma.. nån som är sugen så hör av er! säljes för en mycket billig slant

Filmredigeringsprogram
moviemaker is tha shit! bra att använda om man ska göra mindre skidfilmer

Filmredigeringsprogram
köp nån gammal version av vegas, kostar inte alls mycket...några hundra
avid free dv om du vill ha helt gratis

vad gäller 3d program så har det kommit ett vad jag tror iaf ett nytt 3d program som heter blender http://www.blender.org. ska vara riktigt grymmt för att vara gratis

Senast ändrad:
Filmredigeringsprogram
Jag gillar Sony vegas det är ganska lätt att lära sig också=). men jag har precis fått Pinnacle luiquid med breakout box så jag ska köra på det=)

Tillbaka
Topp