Filzmoss.....

MartinB

Medlem
Filzmoss.....
Någon som varit här och kan berätta lite, funkar åkningen här eller man ska åka till Wagrain eller Scladming som ligger i närheten? Hörde tiydligen till något som hette Ski Amade, vart e det bäst att åka och vart e det bästa att festa, tack

ska dit vecka 8 så om någon känner för att festa lite så skriv....

Filzmoss.....
Schladming är helt okej, det finns dock en glaciär Dachstein glaciären typ som har riktigt schyssta hopp. Jag har för mig att BadGastein är en del av Ski Amade, området är riktigt stort..

Filzmoss.....
mmm, jag vet att det är stort som f-n, det e en bra bit från Badgastein faktiskt, men vem vet man kanske tar en runda dit för gamla minnens skull....

Filzmoss.....
Filzmoss... Ojoj. Här pratar vi små låglandskullar alltså. Med en högsta åkhöjd på 1600 meter får du helt enkelt ha tur med snöläget för att det ska funka. Snöar mycket - men töar också mycket. Lätt åkning antar jag också grundat på följande citat:

"its gentle slopes are ideal for novices." /ifyouski.com
- och det var alltså britter som sa det...

Stället ingår dock i Ski Amadé som rymmer ett antal orter. Man kan nog åka på underhållande och intressanta skidsafariturer med bilen under en vecka i området. Flachau, Obertauern, St Johann tex. Vet inte om Dachsteiner Gletscher ingår, men det kanske det gör.

Tillbaka
Topp