finns bummare i USA?

Belliz

Ny medlem
finns bummare i USA?
Någon som vet nåt om bummarkultur i USA, tex i Klippiga bergen? Tycker aldrig man hör något om det i alla fall. Någon som vet något?

finns bummare i USA?
Du måste skämta? Bara för att det inte finns sjuttioelvatusenfyrahundratolv svenskar som gör säsong på en skidort enligt den strikta svenska manualen så är väl inte det lika med att det inte finns någon bummarkultur på stället i fråga?

Skulle väl nästan säga tvärtom, att bummarkulturen är fasen så mycket starkare där borta. Squaw Valley, Jackson, Whistler, m.fl. har definitivt rätt hårdkokt bummarkultur.

finns bummare i USA?
Er enig med Glisseur vad angår vissa typer av orter. En annan sak som är rätt tydlig i vissa delar av USA, fx. runnt Salt Lake City (Alta, Snowbird, Brighton, Park Shitty etc.) är att orterne ligger typ 15-25 minutter med bil ifrån en miljonstad; i.e. billigt boende finns i massvis och möjligheten att ha "riktigt" jobb med vanlig lön finns for dom som vil ha det; samtidig som man kan åka en del. Generellt finns det färre "resorts" av alp-stuket med billigt boende i gångavstånd från liftarna; fast jänkarna är ju inte direkt rädda for att köra lite bil; så många bor i störra städer längre ifrån åkningen och pendlar varja dag. Dette gir på vissa ställen mindre tajt bummaremiljö ettersom många har kompisar "hemme" i stan som inte nödvendigvis åker skidor/bräda etc. Ofta har man ju gått på skulan eller jobb i där man bor. Vissa ställen som fx Mt. Baker i Washington pendlas det typ en timma värja väg ifrån Bellingham; fast det är enddå en hög med folk som är uppe och åker värja dag.

Sen finns det ju som Glisseur säger absolut nogra tajta bummaregäng; på vissa ställen folk som har ett fingar med i det meste ifrån guidning och heliskiing til skidaffärar och annat. Whistler är et sånt ställe med en hardcore-klik som är rätt svår att ens få bra kontakt med, ensäga få åka med.

finns bummare i USA?
ok, tack då blev jag lite klokare. Fast Whistler vet jag redan har bummare, och det ligger fö inte i USA. Jag kunde tänka mig att det är många som åker mkt skidor där men inte bor ihop på samma sätt som i Alperna. Får ta mig en funderare då, ska ju dit i kul..

Tillbaka
Topp