Patroner till USA

Ska över till USA och utforska lite berg i januari & självklart vill jag ha med mig lavin utrustning. Problemet är att jag har en mammut ryggsäck och patronerna är svåra att få tag i USA.

Det står klart o tydligt att patroner inte får tas med i bagaget till USA, men vad skulle hända om man packade ner den ändå?

-Finns det en möjlighet att dom kan missa patronen i incheckat bagage? Funderar på att chansa o packa ner den ovasett.

Värsta som kan hända är att dom tar patronen?

Någon som har erfarenhet som dom vill dela med sig av?

TopiNieminen

Aktiv medlem
Mammut som produkt säljs i USA, så det är nog inga problem att hitta patroner på plats, i fall att du får inte dem med på planet.

madness

Medlem
Du kommer högst troligt få gå secondary och förklara dig, om väskan ens kommer med. Den röntgas innan den lastas.
Har fått gå secondary i kanada för ett par truckar.

Mammut som produkt säljs i USA, så det är nog inga problem att hitta patroner på plats, i fall att du får inte dem med på planet.
"Unfortunately the Carbon cartridges are not certified for use in the US"

Tydligen används inte de vanliga kolfiber/stål patronerna alls, den påfyllningsbara patronen går dock att köpa i usa men även den är svår att få tag i samt att priset är dubbelt mot en vanlig patron. ☹

Du kommer högst troligt få gå secondary och förklara dig, om väskan ens kommer med. Den röntgas innan den lastas.
Har fått gå secondary i kanada för ett par truckar.
Jag tänkte att patronen plockas ur men väskan borde få åka vidare? Men så enkelt kanske det inte är alltså. Skulle vara riktigt surt om väskan inte fick åka med!

madness

Medlem
Jag tänkte att patronen plockas ur men väskan borde få åka vidare? Men så enkelt kanske det inte är alltså. Skulle vara riktigt surt om väskan inte fick åka med!
Den åker med, kollas vad det är, sen går man secondary, med patron, så kan det gå som bomb, och då är man illa ute.
Bara för mina truckar, så måste jag alltid gå secondary i Kanada.

Går det att hyra patroner på de stora orterna i USA?
Beror lite på vilket märke du har, men finns oftast att hyra båda ryggsäckar och patroner på dom större orterna runt om i nordamerika. Men kan vara värt att googla fram butikerna i förväg och slänga iväg ett mail för att kolla så det blir rätt

• Gilla
Reactions: Ivo

tomas.gothberg

Ny medlem
Går det att hyra patroner på de stora orterna i USA?
Beror på vilken sorts patron du behöver, vissa patroner är olagliga i usa och därmed inte säljs eller hyrs ut alls.

Jag upptäckte att det var bättre att köpa en helt ny på plats än att hyra, i längden blev det billigare.

Slutade med jag köpte en refillable på plats, var inga bekymmer att hitta ett ställe att fylla upp den efter en eventuell användning

Ivo

Aktiv medlem
Beror på vilken sorts patron du behöver, vissa patroner är olagliga i usa och därmed inte säljs eller hyrs ut alls.

Jag upptäckte att det var bättre att köpa en helt ny på plats än att hyra, i längden blev det billigare.

Slutade med jag köpte en refillable på plats, var inga bekymmer att hitta ett ställe att fylla upp den efter en eventuell användning
Hm, jag har en BCA, den borde inte vara några problem (ta med tom och fylla där?). Sen har jag en ABS. Hittar ingen återförsäljare i Aspen.. vet du om de är lagliga eller går att hyra?

tomas.gothberg

Ny medlem
Hm, jag har en BCA, den borde inte vara några problem (ta med tom och fylla där?). Sen har jag en ABS. Hittar ingen återförsäljare i Aspen.. vet du om de är lagliga eller går att hyra?
Dålig koll, varje återförsäljare lär ha ett fakta blad Ang vilka som är tillåtna i alla länder, leta fram det så får du svaret.

• Gilla
Reactions: Ivo
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp