Finns det möjligtivis fortfarande en chans att kunna säsonga 14-15?

Hej jag är en kille på 23 år som är sugen på att säsonga i alperna, har alltid velat göra detta så jag testar med ett inlägg om någon vet eller har ett tips! Ha det gött!

Har du runt 30-40 papp på kontot och inga fasta avgifter hemma så är det bara att dra ner efter nyår. Det krävs lite detektivarbete för att fixa boende, men ofta finns det nån ledig plats i nåt säsongarkollektiv någonstans. Skippa jul- och nyårshelgen då det är svårare att hitta tillfälligt boende under tiden du letar annat. Ska du jobba börjar det däremot bli sent, men det är klart att det går om du har lite buffert att leva på nån månad.

Instämmer med MnO. Och av forumposter att döma verkar det fortfarande finnas en del säsongarboenden som inte är fyllda i bl.a. Bad Gastein och Engelberg (vilket ju även är två orter med väldigt olika säsongarprofil) så har du nån form av ekonomisk buffert är det absolut möjligt.

Okej jo buffert har man, men man vill ju vara säker på att man kan få ett boende o jobb :) Får kolla runt lite!

Ett litet tips:

Fixa så att du har jobb hemma f.o.m. maj/juni, dvs skit i jobb därnere. Finn ledig plats i hytte eller motsvarande här på FR från senast slutet av februari. Sen är det bara ner och älska livet! :cool:

Hejsan jag tycker absolut du ska pröva köra en säsong, jag har två platser över på milchhof i bad gasten då boendet ingick i jobbet, Milchhof är ett skibummer boende som är bland de populäraste här nere, hör gärna av dig för mer information :)

Tillbaka
Topp