Finns det nån schysst version av Epic pass i Europa?

aabol

Ny medlem
Tänker skaffa mig en husbil och bila runt europa nästa vinter och undrar ifall det finns nåt schysst liftkort "kollektiv" man kan köpa?

Planen är att jag vintern till Mars ungefär och då bege mig mot Iran för ett tag och åka lagg innan Norge kallar med sina branta couloirer.

TommyBorg

Ny medlem
Hej!
Jag ska också till Alperna i vinter och bo i vår hembyggda van. Jag och tjejen spenderade hela förra säsongen vid Morzine/Avoriaz (les Portes du soleil) i vanen och det gick strålande.

I år tänkte vi åka till Italien för att undkomma folkmassorna i franska alperna (vi har hört att det ska vara snäppet bättre i Italien).
I nuläget har jag spanat in mig på Courmayeur och hittade ett liftkort som ger ett stort område att leka på.
Det inkluderar Aostadalen som i sig har massor av olika skidorter, däribland Courmayeur, la Thuile och freeriders paradise Alagna, dessutom verkar det gälla för Zermatt i Schweiz och lite annat.
http://www.cervinia.it/en/inverno/tariffe-stagionali-valle-d-aosta

Även om du inte åker dit så får du gärna hålla kontakten om hur du gör. Vi finns på Instagram @theonewiththevan
Det är alltid kul att träffa fler skibums som bor i bilar. Förra säsongen var vi ett helt community på 14 vans i Morzine.

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp