finns det ngt bättre än hellacopters???

Sherpa

Ny medlem
Jag vågar påstå att Hellacopters gör den definitiva skidmusiken och att det inte finns något band (som jag hittils har hört) som kommer i närheten av deras "locka till åkning" musik.
Låtar som "truckloads of nothing at all" och "the devil stole the beat from the lord" gör att min skidabstinens är total här i Stockholm. Om det är ngn som kan tipsa mig om ngt (bättre) annat vore jag ytterst tacksam!!!!

Skojaru?
Jag säger bara Simon Brehm med "Dunder & snus", Thore Callmars Orkester med "Mustaschen" samt "Er hat ein knallrotes gummibot" med Antonia feat. Sandra.
Det är grejer jämfört med vegandansbandet.

Speaker - Emaho

Men annars regerar Hellacopters

Ett till tips av Hellacopters är "Move Right out of here"

två xtrem-sköna låtar av deftones:

be quiet and drive (far away),
my own summer (shove it)

är grymmt sköna

Backyard Babies förra skiva Total 13 passar finfint. Annars är mer mangel också trevligt. Slayer eller varför inte Hypocrisy... Inget ont om Hellacopters heller. Jag har lite svårt att bestämma mig. Dagsform och humör är nog viktiga parametrar. Undrar vad snögudarna gillar förresten?

Lortig branåkarrock om du är sugen?

Last Caress - Misfits
Hell och Wheels - Fu Manchu
Flip The Fase - Kyuss

Alla dessa spöar The helikopters med hästlängder

- Boom biddy bye bye
- Has he lost his mind can he se or is he blind
- Unhippify Yoselph It"s a matter of hard relaxation for the whole superpopulation
- Brass Monkey that funky monkey, Brass Monkey junkie that funky monkey
- You"ve got an organ donor in there, no wonder this sound has so much body.

the mongoose fly`s /fu manchu
avon/queens of the stone age
Wizard låten/black sabath
Hollow man/entombed
from the ground up/Beatjunkies
organdoner/dj shadow

listan går att gøra lång.

men høgst upp kommer alltid last-xmas med WHAM!

Hellacopters är förstås kanon. Men gillar du dom borde du kanske kolla in Nomads som spelat garage i 20år (ca). Eller varför inte lyssna på Motörhead som är dom riktiga rock "n roll kungarna. Ramones är inte heller fel.

Annat som också är grymt bra är System of a Down, Rob/White Zombie, men dom går kanske inte att jämföra med Hellacopters.

/Patan

Fast bumpen är ett faktum!!
Jag röstar på The pretty Reckless och albumet light me up från 2010, lååångt efter inlägget 2002 :)

Du svarade på en tråd som legat i dvala i elva år, tre månader, sex dagar, tretton timmar och trettioen minuter!!

Max_Faktor sa:
Fast bumpen är ett faktum!!
Jag röstar på The pretty Reckless och albumet light me up från 2010, lååångt efter inlägget 2002 :)
Är inte det hon Gossip Girl-tjejen? Som även var med i The Grinch?

Whatever, OT. Jag tycker hela This Is War med 30 Seconds To Mars är grym att åka till. Sen finns det en drös enskilda låtar av diverse band och artister som är bättre, men som hel platta är den riktigt bra.

När det kommer till enskilda låtar kan förresten I'll Be Gone vara den allra bästa, någonsin. Eller Sweet Disposition. Eller Fire With Fire. Eller möjligen White Light Moment.

Kontentan av det hela blir att Hellacopters är lite för renodlad rock n roll för min smak, men att jag uppskattar deras betydelse och medverkan i framförallt den svenska skidfilmshistorien :)

Uppväxt under Free Radicals eran har 'Inga vargar jagar mig' - Peps peppat igång många sjukt bra åk! And still do!

Tillbaka
Topp