Finns det snö inte så långt ifrån Göteborg???

Nels

Ny medlem
Finns det något berg MED snö (just nu) så nära göteborg att man kan köra på dagsutflykter?

Det vill säga: kunna åka innan 9, vara frammme innan 12, få åka på SNÖ till 15 och vara hemma innan 18...?

Snälla berätta allt ni vet, era djupaste hemligheter också!

Hovfjället ligger inte så långt bort, vi brukar göra lite dagsutflykter dit från trollhättan tar ca2h-2½h från oss det blir ju ca 8 mil extra för dig. Men det är snösäkert oxå är i dag 55cm i backen.

Japp, Hovfjället är brá, väldigt bra med snö nu faktiskt. Va där i lördags och allt va helt ok! Om du vill ha lite längre backe så finns branäs.. dock lite mindre snö där, vad jag hört.

Kolla in Högheden vid Åmål. Dock inte öppet än men det dröjer nog inte länge nu.
Stora backen är faktiskt riktigt bra. Hovfjället är dock mycket bättre men längre att åka. Det är 15 mil kotartare till Högheden.

jepp, finns snö i näckrosdammen på lördag när det är chalmers big jump comp. be there!

alebacken finns....den är birr med det är en backe med snö bara några minuter från stan...mest för slalomträning tror jag...

va i hovfjället i går, hade bra snö och fint väder dom har äntligen börjat bygga nåt som liknar en park med några rails och 2 fina bigjumps.
Annrs har du www.varmullsasen.com/

Högheden har jäkligt fin kvällsåkning, men räkna inte med några hopp eller dylikt, var glada om det är öppet.

Åk till Isaberg. Inte så långt från Göteborg och hela 140m fallhöjd. Sen har du ju Ulricehamn ännu närmre.

Lånar tråden för en liten fråga. DOm bygger ju snowboard park i Hovfjället nu!! Så det ska bli fett att få komma dit och pröva på det nya, men mitt problem är att jag vet inte hur ja ska ta mej upp. Hur tar man sig från Göteborg till Hovfjället om man inte kan bila?

Nu svarar inte jag på din fråga men Hovfjällets park va klar denna vintern och jag vet inte om den ska få kallas park. Jag tänkte åka dit i vinter men efter att få sett bilderna från parken på hemsidan så stannade jag hemma....=)

http://www.hovfjallet.se/fotoalbum/0702/Park2110056.htm

Det går ju bygga bättre hopp hemma med händerna!

Tillbaka
Topp